Ρομπότ – πυροσβέστης: νέο όπλο κατά των πυρκαγιών (video)

3
56

Περιβάλλον Ενέργεια Οικολογία:

Μετά τη ρομποτική μέδουσα, την κάμπια ρομπότ, το ρομπότ – φίδι και πολλές άλλες έξυπνες μηχανές που αναπτύχθηκαν για ερευνητικούς σκοπούς αλλά και για να συμμετάσχουν σε επιχειρήσεις διάσωσης, επιστήμονες δημιούργησαν το ρομπότ – πυροσβέστη που σβήνει άμεσα τις φωτιές με πεπιεσμένο αέρα ή νερό. (Δείτε εδώ τη ρομποτική λίστα του econews)

Το ρομπότ, εν ονόματι «Οκτάβια», αναπτύχθηκε από το ερευνητικό τμήμα του Αμερικανικού Ναυτικού και σχεδιάστηκε για να συμμετάσχει σε επιχειρήσεις κατάσβεσης πυρκαγιών, μαζί με τους πυροσβέστες.

Διαθέτει υπέρυθρες κάμερες που του επιτρέπουν «βλέπει», ανιχνεύοντας την κίνηση, και να αντιλαμβάνεται τον στόχο, δηλαδή τη φωτιά, ενώ δέχεται ηχητικές διαταγές από συγκεκριμένα άτομα, που αναγνωρίζει τη φωνή τους.

Στο βίντεο το ρομπότ δέχεται διαταγές από έναν άνδρα και ανταποκρίνεται στις χειρονομίες που «βλέπει», αλλά και τα ηχητικά μηνύματα που λαμβάνει.

Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ, που επισημαίνει ότι ακόμα και σε ειρηνικούς καιρούς η μεγαλύτερη απειλή που αντιμετωπίζει είναι οι πυρκαγιές, επιδιώκει μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να τελειοποιήσει το ρομπότ, έτσι ώστε να λειτουργεί «φυσικά» στο πλαίσιο μιας ομάδας και να αντιλαμβάνεται επιτυχώς αν έχει ξεσπάσει πυρκαγιά ή όχι.

econews



3 Σχόλια

  1. Θετικά σχόλια:
    Μας άρεσε που αναφέρατε ότι το ρομπότ θα τελειοποιηθεί και θα λειτουργεί «φυσικά» μέσα σε μια ομάδα πυροσβεστών. Θα θέλαμε να προσθέσουμε ότι μας άρεσε η πρώτη εικόνα που δείχνει τα εξωτερικά χαρακτηριστικά του «Οκτάβια» και τι ακριβώς κάνει. Οι εικόνες και το βίντεο που συνοδεύουν το άρθρο το κάνουν πιο ενδιαφέρον και αξιόπιστο. Ο τίτλος δεν είχε ρήμα και ήθελε να τονίσει το επίθετο «νέο», δηλαδή να δείξει ότι είναι ένα σύγχρονο ρομπότ.

  2. Αρνητικά σχόλια:
    Δεν μας άρεσε που στο βίντεο δεν υπήρχαν ελληνικοί υπότιτλοι και εκείνος/ εκείνη που έγραψε το άρθρο δεν έβαλε το όνομά του/ της.
    Εισηγήσεις:
    Θα μπορούσε να υπάρχει και δεύτερο βίντεο, ώστε να κάνει το κείμενο πιο ενδιαφέρον και αξιόπιστο. Ακόμη εισηγούμαστε να βάλετε ελληνικούς υπότιτλους στο βίντεο, αφού βρίσκεται σε μιαν ελληνική ιστοσελίδα. Επίσης θα μπορούσατε να βάλετε λεζάντες κάτω από τις εικόνες.

    Ερωτήσεις:
    1. Ποιος/ Ποια είναι ο/η αρθρογράφος;
    2. Γιατί το λένε «Οκτάβια»;
    3. Πότε φτιάχτηκε;
    4. Φορτίζεται ή εργάζεται με μπαταρίες;
    5. Πόσο ζυγίζει;
    6. Πόσο γρήγορα τρέχει;
    7. Τρώει το ρομπότ;
    8. Έχει τελειοποιηθεί το ρομπότ και τι μπορεί να κάνει σήμερα;

  3. Τα σχόλια έχουν γράψει οι μαθητές και μαθήτριες μου, της Δ” τάξης του Β΄ Δημοτικού Σχολείου Ορμήδειας (Λάρνακα, Κύπρος). Περιμένουν να μπουν σε ένα εποικομητικό διάλογο με τον/ την αρθρογράφο και τους/ τις αναγνώστες/ αναγνώστριες!!!

Comments are closed.