Γερμανία: τεχνολογία μετατροπής αιολικής ενέργειας σε υδρογόνο υπόσχεται ένα «καθαρό μέλλον»

0
5

Περιβάλλον Ενέργεια Οικολογία:

Στους αφιλόξενους υγρότοπους του ανεμοδαρμένου βορειοανατολικού τμήματος της Γερμανίας ενδέχεται να βρίσκεται η λύση στο ενεργειακό δίλημμα που αντιμετωπίζει η χώρα.

Όπως αναφέρει το Reuters, σε μια περιοχή 120 χιλιόμετρα βόρεια του Βερολίνου η οποία μέχρι στιγμής έχει προσελκύσει περισσότερους παρατηρητές πουλιών παρά βιομηχανικές μονάδες, η νεοεμφανιζόμενη εταιρεία Enertrag AG, σε συνεργασία με τις Vattenfall, Total και Deutsche Bahn λειτουργεί μια μονάδα συλλογής αιολικής ενέργειας και μετατροπής της σε υδρογόνο.

Η νέα τεχνολογία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον πολιτικών και εταιρειών κοινής ωφελείας την ώρα που η Γερμανία απομακρύνεται από την πυρηνική ενέργεια και στρέφεται στις ανανεώσιμες πηγές με στόχο αυτές να αποτελέσουν το 35% του ενεργειακού της μείγματος ως το 2020 και το 80% το 2050 (σήμερα αντιστοιχούν στο 20%).

Η διακοπή λειτουργίας οκτώ πυρηνικών σταθμών την επαύριο της Φουκουσίμα κατέστησε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας ευάλωτα σε πτώσεις τάσεις εξαιτίας διακυμάνσεων στην ηλιοφάνεια ή τη δύναμη του ανέμου.

Το υδρογόνο προσφέρει το πλεονέκτημα της προβλεψιμότητας. Μπορεί να αποθηκευθεί και να μεταφερθεί χωρίς να παράγονται εκπομπές ρύπων. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην παραγωγή ενέργειας και θερμότητας, να τροφοδοτήσει αυτοκίνητα ή να προστεθεί στους αγωγούς φυσικού αερίου ως επιπλέον συστατικό.

Διοικητικά στελέχη της εταιρείας δηλώνουν στο Reuters πως “το υδρογόνο είναι η μοναδική πηγή ενέργειας που μπορεί να διασφαλίσει την προμήθεια ενέργειας επί μακρόν”.

Η μονάδα της Enertrag βρίσκεται σε λειτουργία από τον Οκτώβριο μετά από δύο έτη κατασκευαστικής περιόδου και κόστισε 21 εκατ. Ευρώ. Όταν φυσάει, οι τρεις αεροτουρμπίνες της παράγουν μέχρι 6 γιγαβάτ ενέργειας.

Η ηλεκτρική ενέργεια διοχετεύεται σε νερό το οποίο διασπάται σε οξυγόνο και υδρογόνο μέσω ενός ηλεκτρολύτη. Το υδρογόνο αποθηκεύεται σε πέντε ειδικές δεξαμενές. Η μονάδα μπορεί να μετατρέψει έως 0,5 μεγαβάτ σε υδρογόνο, παράγοντας 12 κιλά ανά ώρα, ικανά να τροφοδοτήσουν ένα αυτοκίνητο για 1200 χιλιόμετρα.

Υπάρχει επίσης η δυνατότητα ανάμειξης του υδρογόνου με βιοαέριο από τοπικές βιοκαλλιέργειες και η τροφοδοσία σε μονάδες συμπαραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και θερμότητας.

Με αυτό τον τρόπο η ενέργεια μπορεί να επιστρέψει στο δίκτυο σε περιόδους χαμηλής ηλιοφάνειας ή νηνεμίας, ενώ η θερμότητα μπορεί να τροφοδοτήσει το τοπικό δίκτυο θέρμανσης. Σε περιόδους νηνεμίας η μονάδα βιοαερίου μπορεί να λειτουργήσει αποκλειστικά με βιομάζα.

Οι Γερμανοί εκτιμούν πως η μετατροπή καθαρής ενέργειας σε αέριο είναι μια από τις πλέον υποσχόμενες τεχνολογίες που μπορεί να ενταχθεί στη στρατηγική της χώρας για ένα “καθαρό” ενεργειακά μέλλον.

Ωστόσο, και σε αυτή την περίπτωση, θα απαιτηθούν επιδοτήσεις από τη στιγμή που η εισαγωγή αερίου κοστίζει δύο με τέσσερις φορές λιγότερο από την παραγωγή υδρογόνου ή μεθανίου με τη συγκεκριμένη τεχνολογία, με το ποσό τους να υπολογίζεται σε 700 εκατ. έως 1 δισ. Ευρώ.

Αντίστοιχες υποδομές απαιτούνται και στα δίκτυα ώστε να ενταχθούν ομαλά οι εν λόγω μονάδες.

econews

Σχόλια