To Sea Diamond οικολογική απειλή για τη Μεσόγειο πριν το Concordia

0
35

Περιβάλλον Ενέργεια Οικολογία:

“Ένα κρουαζιερόπλοιο βυθίζεται αργά στη Μεσόγειο με περισσότερους από 1500 επιβαίνοντες, ένα παραδεισένιο νησί με καταγάλανα, βαθιά νερά απειλείται με οικολογική καταστροφή, ένας καπετάνιος κατηγορείται για αμέλεια και η πλοιοκτήτρια εταιρεία του ρίχνει το φταίξιμο. Όλα αυτά δεν σας θυμίζουν τίποτα;”.

Κάπως έτσι ξεκινάει δημοσίευμα της γαλλικής εφημερίδα Le Figaro που συνδέει το τραγικό περιστατικό με το Costa Concordia στα ανοιχτά της Τοσκάνης με το ναυάγιο του Sea Diamond στην Καλντέρα της Σαντορίνης.

Η εφημερίδα υπενθυμίζει ότι στο Sea Diamond βρήκαν τραγικό θάνατο δύο Γάλλοι και κάνει ειδική μνεία στα ερωτήματα που έθεσε τότε ο δικηγόρος της οικογένειας Σπύρος Βλάσσης και που παραμένουν ακόμα αναπάντητα : “Γιατί ο καπετάνιος απέκλινε από την καθορισμένη πορεία; Γιατί ήταν ανοιχτές οι θύρες που εμποδίζουν τα νερά να εισέλθουν στο σκάφος; Και κυρίως γιατί βιάστηκαν να μετακινήσουν το σκάφος πριν βεβαιωθούν ότι όλοι οι επιβάτες ήταν σώοι και αβλαβείς;”

Το ναυάγιο του Sea Diamond, μισό σε μήκος από εκείνο του Concordia, εξακολουθεί να κείτεται στην καλντέρα της Σαντορίνης.

Όπως αναφέρει η Figaro, ο εφοπλιστής καταδικάστηκε με πρόστιμο 1,7 εκατ. Ευρώ και υποχρεώθηκε να αντλήσει τους περισσότερους από 400 τόνους καυσίμου από τις δεξαμενές του κρουαζιεροπλοίου.

Ωστόσο σύμφωνα πληροφορίες του ινστιτούτου Αρχιπέλαγος που επικαλείται η γαλλική εφημερίδα παραμένουν ακόμα 100 κυβικά μέτρα καυσίμου στις οποίες προστίθενται “άλλες ουσίες που περιέχονται στο πλοίο, κυρίως ψυκτικά υγρά με βάση τη δυνητικά τοξική χημική ουσία χλωροφθοράνθρακες”.

econews

Σχόλια