Η πετρελαιοκίνηση απειλεί τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου

0
4

Περιβάλλον Ενέργεια Οικολογία:

Η αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, ιδίως εκείνης που προέρχεται από την καύση πετρελαίου κίνησης, πρόκειται να αποτελέσει μια «καυτή πατάτα» σε πολιτικό επίπεδο, στα χέρια των διοργανωτών των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου που θα πραγματοποιηθούν το καλοκαίρι του 2012.

Ο Σάιμον Μπίρκετ, ιδρυτής της ομάδας Clean Air London (Καθαρός Αέρας στο Λονδίνο) δήλωσε στην ιστοσελίδα EurActiv ότι οι τοπικές Αρχές δεν έχουν ακόμα παρουσιάσει μια αξιόπιστη λύση για την αντιμετώπιση της ρύπανσης του αέρα της βρετανικής πρωτεύουσας ενόψει των επικείμενων Ολυμπιακών Αγώνων.

Ως πηγή του κακού εντοπίζονται οι εκπομπές αερίων από τις μηχανές ντήζελ αυτοκινήτων και φορτηγών.

«Οι μηχανές εσωτερικής καύσης των οχημάτων στους δρόμους και ειδικότερα οι πετρελαιοκίνητες ευθύνονται για το 80% της κατάστασης που επικρατεί στο κεντρικό Λονδίνο », προσθέτει ο Μπίρκετ.

Πρόσφατα στοιχεία που παρουσίασε η Βρετανική κυβέρνηση δείχνουν πως τα πετρελαιοκόνητα αυτοκίνητα «παράγουν» 20 φορές περισσότερη ρύπανση.

Οι εκπομπές διοξειδίου του αζώτου που προέρχονται από τις μηχανές εσωτερικής καύσης έχουν αυξηθεί σημαντικά «εξαιτίας της αυξημένης διείσδυσης της πετρελαιοκίνησης», έδειξε πρόσφατη αναφορά του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος (European Environment Agency-EEA). (διαβάστε εδώ).

Οι διοργανωτές των Ολυμπιακών του Λονδίνου παραδέχονται ότι πρέπει να μειώσουν την κίνηση στους δρόμους κατά 30% και για αυτό το λόγο προωθούν εναλλακτικές μορφές μετακίνησης όπως το περπάτημα, το ποδήλατο και οι αστικές συγκοινωνίες.

Ο Κούλβιρ Ρέιντζερ, υπεύθυνος Περιβάλλοντος της δημοτικής Αρχής του Λονδίνου δήλωσε στο EurActiv ότι προτεραιότητα είναι η λήψη στοχευμένων μέτρων.
Αυτές περιλαμβάνουν, σύμφωνα με τον Ρέιντζερ, «τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών όπως συστήματα απορρόφησης της σκόνης και τη δημιουργία ‘πράσινων’ υποδομών».

Παράλληλα, προτείνει μακροπρόθεσμες πρωτοβουλίες όπως «την εισαγωγή οχημάτων χαμηλών εκπομπών, καθαρότερων λεωφορείων, ελέγχου των ρυπογόνων ταξί και αυστηροποίηση των κριτηρίων εισόδου στη Ζώνη Χαμηλών Εκπομπών της πόλης».

Το δίλημμα που τίθεται πλέον στις Αρχές διοίκησης της πόλης είναι: φοβίζουμε τους κατοίκους του Λονδίνου για τις παρενέργειες της χρήσης αυτοκινήτου στην πόλη ή απλά την απαγορεύουμε;

econews

Σχόλια