Αρκτική: το λιώσιμο των πάγων ανοίγει το δρόμο στα τάνκερ

0
179

Περιβάλλον Ενέργεια Οικολογία:

Τα σούπερτανκερ και τα εμπορικά πλοία μεγάλου τονάζ θα πλέουν από τον Ατλαντικό στον Ωκεανό διαμέσου της Αρκτικής για να εξοικονομούν χρόνο, χρήμα και εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, υποστηρίζουν Σκανδιναβοί πλοιοκτήτες.

Το λιώσιμο των πάγων της Αρκτικής και η απελευθέρωση του “βόρειας θαλάσσιας οδού” στο ρωσικό βορρά, συντομεύει το ταξίδι ενός μεσαίας δυναμικότητας εμπορικού πλοίου από τη Νορβηγία στην Κίνα κατά 18 ημέρες, τη στιγμή που θα διαρκούσε 40 μέρες, και περιορίζει την κατανάλωση ναυτιλιακού πετρελαίου κατά 580 τόνους.

Από τον Ιούλιο και μετά δεν απαιτείται παγοθραυστικό για να διασχίσει κανείς την περιοχή, καθώς οι πάγοι έχουν λιώσει σε πρωτοφανή επίπεδα.

Το άνοιγμα του βόρειου δρόμου κατά τους εαρινούς και θερινούς μήνες θα επιτρέψει στους εφοπλιστές να διασχίζουν τον Αρκτικό Ωκεανό και να εξοικονομούν 180 έως 300 χιλιάδες ευρώ σε κάθε ταξίδι.

Η βόρεια οδός αναμένεται να υποκαταστήσει το κανάλι του Σουέζ ως ταχύτερος δρόμος διασύνδεσης της Ευρώπης με την Ασία από θαλάσσης .

Η προοπτική μετατροπής του Αρκτικού Ωκεανού σε θαλάσσια εμπορική οδό έχει θορυβήσει τις περιβαλλοντικές οργανώσεις.

Παρότι παραδέχονται ότι τα πλοία θα καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα και θα εκπέμπουν λιγότερους τόνους διοξειδίου του άνθρακα, φοβούνται το ενδεχόμενο διαρροών πετρελαίου και άλλων “ναυτικών” ατυχημάτων, όπως επίσης και την έκλυση “μαύρου άνθρακα”, του υπολείμματος της καύσης diesel που εναποτίθεται στον πάγο και είναι ένας “βραχύβιος” αλλά ισχυρός παράγοντας που συντελεί στην Κλιματική Αλλαγή.

Καναδοί και Αμερικανοί ειδικοί εκτιμούν ότι το 2% της παγκόσμιας ναυτιλίας θα διεξάγεται μέσω της Αρκτικής ως το 2030, με το ποσοστό να ανεβαίνει στο 5% το 2050.

econews

Σχόλια