Πετρελαιοκίνηση: αντίθετο στην άρση απαγόρευσης το Ecocity

0
9

Περιβάλλον Ενέργεια Οικολογία:

Την αντίθεσή του στην απόφαση του ΥΠΕΚΑ να άρει την απαγόρευση πετρελαιοκίνησης στα μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα, Θεσσαλονίκη) εξέφρασε το Ecocity με επιστολή που απέστειλε προς τον υπουργό Γιώργο Παπακωνσταντίνου.

Τα στοιχεία που καταθέτει το Ecocity κατά της πετρελαιοκίνησης είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την αδυναμία των ελεγκτικών Αρχών να καταπολεμήσουν τη λαθρεμπορία και τη νοθεία καυσίμων, καθώς η χρήση πετρελαίου θέρμανσης ή ναυτιλιακού στα αυτοκίνητα κατηγορείται για αύξηση των συγκεντρώσεων των μικροσωματιδίων και του οξειδίου του αζώτου.

Παράλληλα, η χρήση ακατάλληλων καυσίμων ευθύνεται για την πρόκληση σοβαρών προβλημάτων σε πετρελαιοκίνητα νέας τεχνολογίας.

Το Ecocity υποστηρίζει πως οι υποστηρικτές της πετρελαιοκίνησης “αποκρύπτουν τις τραγικές επιπτώσεις από τις εκπομπές μικροσωματιδίων και οξειδίων του αζώτου στις ήδη ρυπασμένες περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, αγγίζουν επιδερμικά τις τραγικές συνέπειες της νοθείας πετρελαίου στη χώρα μας που προκαλεί σειρά ζημιών στα νέας τεχνολογίας ντιζελοκίνητα, δεν κάνουν καμία αναφορά στις διαφορετικές κλιματικές συνθήκες των δύο πόλεων σε σύγκριση με τις ευρωπαϊκές και, τέλος, κρύβουν τη στροφή της αγοραστικής συμπεριφοράς των ευρωπαίων στη τελευταία διετία, κατά την οποία υπάρχει σημαντική πτώση πωλήσεων πετρελαιοκίνητων επιβατικών και στροφή σε βενζινοκίνητα μικρού κυβισμού για τις μετακινήσεις στις πόλεις”.

Η άρση της απαγόρευσης πετρελαιοκίνησης πρέπει να συνοδευτεί με καταπολέμηση της νοθείας και ελέγχου των εκπομπών μικροσωματιδίων στα πετρελαιοκίνητα οχήματα παλαιάς τεχνολογία

Τα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση που προτείνει το Ecocity είναι:

-Διατήρηση στο καθεστώς της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στην Αττική και Θεσσαλονίκη, μέχρι να επιβεβαιωθεί η πάταξη της νοθείας των καυσίμων, που προκαλεί ζημιά στη Δημόσια Υγεία, στο Περιβάλλον και στην Οικονομία.

-Εφαρμογή της τηλεματικής και της ηλεκτρονικής παρακολούθησης της Διανομής του Πετρελαίου με αποκλειστική ευθύνη των εταιριών Καυσίμων και χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση του Κράτους.

-Αυστηρές ποινές με άμεση εφαρμογή, σε διανομείς και εμπόρους καυσίμων που παρανομούν σε νοθεία και λαθρεμπορία καυσίμων.

-Εξομοίωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης και ανάλογες παροχές εκπτώσεων στους πολίτες, με σκοπό τη προστασία του δικαιώματος της θέρμανσης στη χειμερινή περίοδο των χαμηλόμισθων και οικονομικά ασθενών τάξεων.

-Απόσυρση και αντικατάσταση του ρυπογόνου στόλου των φορτηγών, που κυκλοφορούν στη χώρα, καθώς και εφαρμογή αντικινήτρων για τις εισαγωγές μεταχειρισμένων παλαιάς τεχνολογίας.

-Δημιουργία περιβαλλοντικών δακτυλίων για φορτηγά που θα εισέρχονται στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη, όπου θα κυκλοφορούν μόνο νέας τεχνολογίας πετρελαιοκίνητα οχήματα και όχι ο παλιός και ρυπογόνος στόλος των μεταχειρισμένων που υπάρχουν.

-Αντικατάσταση του στόλου των ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με νέας τεχνολογίας πετρελαιοκίνητα ή υβριδικά οχήματα.

-Εξέταση της ελεύθερης κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων μετά το 2014, που εκτιμάται πως θα ενσωματώνουν την αυστηρότερη ευρωπαϊκή νομοθεσία (Εuro 6)

econews

Σχόλια