Στο Ευρωδικαστήριο για τα μικροσωματίδια

0
6

Περιβάλλον Ενέργεια Οικολογία:

Επιβεβαιώνεται η υπέρβαση των ευρωπαϊκών ορίων για τα επικίνδυνα μικροσωματίδια στην ατμόσφαιρα των μεγαλύτερων ελληνικών πόλεων και ο κίνδυνος παραπομπής της χώρας μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Ειδικότερα, απαντώντας σε ερώτηση του ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλη Τρεμόπουλου, ο Ευρωπαίος Επίτροπος Περιβάλλοντος κ. Potočnik σημειώνει ότι η υπέρβαση των ορίων είναι σταθερή από το 2005 που άρχισαν να συγκεντρώνονται στοιχεία σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ενώ δεν έχουν τεκμηριωθεί οι ισχυρισμοί των ελληνικών αρχών για μερική συμμόρφωση με τα ευρωπαϊκά όρια σε ορισμένες μόνο περιοχές, από το 2009 και μετά.

Στο πλαίσιο αυτό παραμένει ανοικτό και το ενδεχόμενο παραπομπής της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, αν δεν υπάρξει συμμόρφωση ή χορήγηση παράτασης.

Μικροσωματίδια, όπως τα PM 2,5 ή τα PM10, προέρχονται σε μεγάλο βαθμό από την οδική κυκλοφορία και την καύση πετρελαίου ντήζελ και είναι εξαιρετικά επικίνδυνα για την ανθρώπινη υγεία.

Το απειροελάχιστο μέγεθός τους, τα επιτρέπει να διεισδύουν στους πνεύμονες, προκαλώντας αυξημένη θνησιμότητα, καρκίνο, αναπνευστικά προβλήματα κ.α.

Στην απάντησή του ο Επίτροπος Περιβάλλοντος σημειώνει, επίσης, ότι παρά την απουσία δεσμευτικών κανόνων για τους τρόπους επίτευξης των ευρωπαϊκών στόχων για την ατμοσφαιρική ρύπανση και τα μικροσωματίδια, η Κομισιόν συνιστά στα κράτη μέλη να επανεξετάσουν τις προτεραιότητες στα συγχρηματοδοτούμενα έργα και να επενδύσουν, μεταξύ άλλων, στις καθαρές μεταφορές και στην οικολογική καινοτομία.

«Σε εποχές οικονομικής κρίσης, η προσπάθεια να εξαλείψουμε όσα μας αρρωσταίνουν, αποτελεί την καλύτερη επένδυση για το μέλλον», δήλωσε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος.

«Παράλληλα με τα τεχνικά μέτρα, όπως αποτελεσματικό έλεγχο της ποιότητας των καυσίμων και επαρκή συντήρηση των κινητήρων, χρειαζόμαστε αλλαγή προτεραιοτήτων και ριζικότερες πολιτικές για ενίσχυση της δημόσιας συγκοινωνίας και ιδιαίτερα των μέσων σταθερής τροχιάς, διεύρυνση του ρόλου του σιδηροδρόμου, επέκταση του πρασίνου που απορροφά τα μικροσωματίδια, μόνωση των κτιρίων ώστε να καταναλώνουν λιγότερο πετρέλαιο για θέρμανση, πόλεις φιλικότερες στο ποδήλατο και τους πεζούς».

Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Τρεμόπουλος χαρακτήρισε παράλογα τα σχέδια της κυβέρνησης για άρση της πετρελαιοκίνησης στα ΙΧ.

«Αν τα  μικροσωματίδια από ντηζελοκίνητα ταξί, λεωφορεία και φορτηγά δημιουργούν ήδη τόσο σοβαρές καταστάσεις, εύκολα καταλαβαίνει κανείς τι προβλήματα θα δημιουργούσε η ανεξέλεγκτη επέκταση της πετρελαιοκίνησης και στα ΙΧ», δήλωσε χαρακτηριστικά.

econews

Σχόλια