Αυθαίρετα: τελικές παρεμβάσεις – στην Ολομέλεια το νομοσχέδιο

1
5

Περιβάλλον Ενέργεια Οικολογία:

Στην Ολομέλεια της Βουλής εισάγεται την προσεχή Πέμπτη το νομοσχέδιο του ΥΠΕΚΑ για τη ρύθμιση των αυθαιρέτων, αν και ακόμα υπάρχουν ζητήματα που δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμα, όπως για παράδειγμα η χρονική ισχύς της «τακτοποίησης».

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Έθνος», το τελευταίο διάστημα συζητείται έντονα η αφαίρεση της πρόβλεψης των 40 χρόνων για τα εντός σχεδίου αυθαίρετα και των 20 χρόνων για τα εκτός, παρά την αντίθεση του ανωτάτου δικαστηρίου.

Σενάρια

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, η ηγεσία του υπουργείου μελετά με πολύ ενδιαφέρον την πρόταση που έχει υποβάλει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, σύμφωνα με την οποία η «τακτοποίηση» του αυθαιρέτου θα ισχύει για 40 χρόνια, όμως όπου ολοκληρώνεται ο χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός, η «τακτοποίηση» επεκτείνεται για χρόνο ίσο με τη ζωή του κτιρίου.

Η ζωή ενός κτιρίου ποικίλλει καθώς εξαρτάται από διάφορους παράγοντες. Κατά μέσο όρο υπολογίζεται στα 70 χρόνια, μπορεί όμως να είναι μεγαλύτερη ή και σημαντικά μικρότερη.

Χρόνος ανέγερσης και υπολογισμός προτίμου

Εκτός από τους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων χωρίς οικοδομική άδεια και σε εκτός σχεδίου περιοχή, σε δυσμενή θέση βρίσκονται όσοι κατασκεύασαν αυθαίρετο μετά το 2003.

Για αυτούς δεν ισχύει ο μειωτικός συντελεστής της παλαιότητας, ο οποίος οδηγεί σε σημαντικές μειώσεις των προστίμων. Ο συγκεκριμένος συντελεστής είναι 0,2 για αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις μέχρι 31 Ιανουαρίου 1983 και 0,8 για κατασκευές και χρήσεις μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2003.

Βέβαια, για τα μετά το 2003 αυθαίρετα, ισχύουν οι υπόλοιποι μειωτικοί συντελεστές και πρωτίστως ο συντελεστής 15% που προβλέπεται για όλες τις αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις.

Σημειώνεται επίσης πως στις περιπτώσεις που έχουν καταβληθεί πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης με βάση προηγούμενους νόμους, αυτά συμψηφίζονται με το ποσό του ειδικού προστίμου στην τελευταία δόση και στις αμέσως προηγούμενες, αν χρειαστεί.

econews

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Tην εκπλήρωση του οικονομικού αλλά και κοινωνικού σκοπού του νόμου εμποδίζει η διάταξη του άρθρου 24&17 όπου αναφέρεται ότι στις περιπτώσεις που θα περαιωθεί η σχετική διαδικασία δηλ., θα τακτοποιηθούν, μπορεί να επιτρέπεται η εκτέλεση εργασιών επισκευής για την υγιεινή, αισθητική βελτίωση και συνήθη συντήρηση. Δηλ., δεν θα επιτρέπονται εργασίες για την “χρήση”?? !! (όπως προέβλεπε η προηγούμενη μορφή του άρθρου). Άρα δεν επιτρέπεται και η ανακαίνιση. Έτσι όμως αναιρείται η άρση της απαγόρευσης μεταβίβασης αφού αυτονόητο είναι ότι όσον αφορά τουλάχιστον σε πάλαια κτίρια η ανακαίνιση είναι απαραίτητη προκειμένου να προσφερθούν στην αγορά. Τι θα γίνει δηλ. με περιπτώσεις μικρών πολεοδομικών παραβάσεων σε κτίρια προ του 1983 που έχει γίνει διακοπή εργασιών σε στάδιο ανακαίνισης? θα παραμείνουν γιαπιά? Τότε γιατί να τακτοποιηθούν? Αφού δεν πρόκειται να πουληθούν ποτέ! Πέραν αυτών, η διάταξη δίνει πάλι χώρο για αλισβερίσι με τις πολεοδομίες ως προς τι θεωρείται επιτρεπόμενη εργασία και τι όχι

Comments are closed.