Σύστημα Εμπορίας Ρύπων: άδικοι οι όροι ένταξης λένε οι αεροπορικές

0
14

Περιβάλλον Ενέργεια Οικολογία:

“Ναι μεν αλλά” δήλωσε ο μεγαλύτερος σύνδεσμος αεροπορικών εταιρειών παγκοσμίως, ΙΑΤΑ, στην ένταξή του κλάδου των αερομεταφορών στο σύστημα εμπορίας ρύπων (ETS) της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ειδικότερα, η ΙΑΤΑ επανέλαβε την υποστήριξή της στο σύστημα εμπορίας ρύπων, εξέφρασε όμως επιφυλάξεις διότι θεωρεί πως οι όροι για τις αεροπορικές εταιρείες είναι άδικοι και «ακριβοί».

Σημειώνεται πως από την 1η Ιανουαρίου 2012 οι αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν αεροδρόμια των 27 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης υποχρεούνται να ενταχθούν στο αξίας άνω των 80  δισ. ευρώ σύστημα εμπορίας ρύπων, γεγονός που σημαίνει πως θα καταβάλλουν ένα ποσό για κάθε τόνο διοξειδίου του άνθρακα πέραν κάποιου συγκεκριμένου ορίου.

Το κόστος θα υπολογίζεται από το σημείο απογείωσης, με αποτέλεσμα οι μεταφορείς που διεξάγουν υπερατλαντικά δρομολόγια να επιβαρύνονται με σημαντικά ποσά, ανεξαρτήτως της χώρας στην οποία εδρεύουν.

Οι μεγαλύτερες αντιδράσεις προέρχονται από κινεζικές και αμερικανικές εταιρείες. Το συνολικό ετήσιο κόστος ένταξης στο πρόγραμμα ETS υπολογίζεται σε 1 δισ. ευρώ, με τις κινεζικές εταιρείες να επιβαρύνονται με 83 εκατ. ευρώ τον πρώτο χρόνο, κόστος που αναμένεται να υπερτριπλασιαστεί ως το 2020.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εποπτική αρχή του Συστήματος Εμπορίας Ρύπων της ΕΕ, δήλωσε  πως οι κυβερνήσεις μπορούν να ζητήσουν εξαίρεση από το ETS αν λάβουν τα λεγόμενα αντισταθμιστικά μέτρα για τις εκπομπές αερίων, χωρίς να υπεισέλθει σε λεπτομέρειες για το είδος τους.

econews

Σχόλια