Mανιτάρια με μαντζουράνα

0
22

Περιβάλλον Ενέργεια Οικολογία:

Μια που καλοκαιριάζει, παρότι ακόμη το παλεύει ο καιρός, προτείνω να εντάξουμε στα καθημερινά πιάτα και μερικά κάπως ελαφριά και ελάχιστα θερμιδογόνα. Άλλωστε η παραλία δεν δείχνει πλέον τόσο μακριά.

Η ιδέα είναι λαχανικά κυρίως, συνδυασμένα με φρέσκα αρωματικά, που ακόμη περισσότερο τελευταία με εμπνέουν. Aν μάλιστα είχε τύχει να διαβάσετε το άρθρο για τις ‘φυτοκυψέλες’ δηλαδή το ‘παντεσπανικό OS8′ (αν όχι, κάντε κλικ στο λινκ), ξέρετε πως διάφορα καινούργια αρωματικά φυτά είχαν ενισχύσει πριν λίγο καιρό τη βεράντα μου, ακριβώς έξω απ’ την κουζίνα, τα οποία αναπτύσσονται θαυμάσια και φουντώνουν, είναι χάρμα θεού να τα βλέπεις και μεγάλη μου η χαρά γιατί κάνω ελάχιστα γι’ αυτό.

Επιλέγω λοιπόν, για αρχή στις λάιτ συνταγές ως υλικό τα μανιτάρια, τα οποία έχουν ελάχιστες θερμίδες (μόνο 32 στα 100 γραμ.), μεγάλη πρωτεϊνική αξία, την μεγαλύτερη αντιοξειδωτική δράση (κυρίες μου, ακριβώς έτσι είναι, μόνο για μας φυτρώνουν) και γίνονται με χιλιάδες τρόπους. Περισσότερα διατροφικά στοιχεία έχουμε γράψει στη συνταγή ‘μινεστρόνε μανιταριών’, όπου υπάρχουν και άλλα πιο σχετικά λινκ.

Η συνταγή είναι απλή και συνδυάζει τα φρέσκα μανιτάρια με την μαντζουράνα, που το άρωμά της -δεν θα διαφωνήσετε- έχει αυτό που λέμε ιδιαίτερη προσωπικότητα. Τέσσερα υλικά όλα κι όλα, συν αλατοπίπερο. Ως συνοδευτικό πιάτο ταιριάζει ωραία με κρέατα και πουλερικά ψητά, μπορεί όμως, να γίνει από μόνο του κι ένα ελαφρύ μεσημεριανό πιάτο. Αν πάλι σερβιριστούν τα μανιτάρια πάνω σε φρυγανισμένες φέτες ψωμιού έχουμε μια ωραιότατη μπρουσκέτα. Σημειώστε μόνον πως η τελευταία εκδοχή, είναι νόστιμη μεν, αλλά ομολογουμένως λιγότερο λάιτ.

Προετοιμασία: 5 λεπτά και 20 λεπτά περίπου το μαγείρεμα. Εύκολη και γρήγορη συνταγή.

Υλικά (για 4 άτομα)
500 γραμ. φρέσκα μανιτάρια μεσαίου μεγέθους, κομμένα σε φετάκια
2 κ.σ. ελαιόλαδο
1/2 μεγάλο άσπρο κρεμμύδι κομμένο σε λεπτά μισοφέγγαρα
2-3 κλωναράκια μαντζουράνα (ανάλογα με το μέγεθος), τα φύλλα
αλάτι, φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Κάνετε τα μανιτάρια: Ζεσταίνετε το λάδι σε τηγάνι και μέτρια φωτιά να κάψει. Προσθέτετε το κρεμμύδι και σοτάρετε για 2-3 λεπτά. Χαμηλώνετε τη φωτιά και μαγειρεύετε για 8-10 λεπτά.

Τραβάτε το κρεμμύδι με τη σπάτουλα στη μια πλευρά του τηγανιού, δυναμώνετε τη φωτιά και προσθέτετε τα κομμένα μανιτάρια. Σοτάρετε ανακατεύοντας μερικές φορές για 3 λεπτά. Ρίχνετε την μαντζουράνα, αλάτι και πιπέρι και μαγειρεύετε για άλλα 3 λεπτά.

Σερβίρισμα: Μεταφέρετε σε πιατέλα, γαρνίρετε με τα φυλλαράκια μαντζουράνας και προσθέτετε μια γραμμή ωμού ελαιόλαδου.

Πηγή Συνταγές Pandespani

Σχόλια