Καύσιμα: το Δημόσιο χάνει 500 εκ. ευρώ ετησίως από το λαθρεμπόριο

0
8

Περιβάλλον- Ενέργεια- Οικολογία

Μέχρι 500 εκατ. ευρώ ετησίως χάνει το Δημόσιο από τα καύσιμα , λόγω μη καταβολής ΦΠΑ και Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ), σύμφωνα με όσα δήλωσε από τη Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ), Γιάννης Ψυχογυιός.

Όπως αναφέρει ρεπορτάζ του energypress.gr, το μέγεθος αυτό δεν αποκλείεται να είναι μεγαλύτερο στην πραγματικότητα, καθώς ο προσδιορισμός του γίνεται με βάση χονδρικές εκτιμήσεις της αγοράς.

Σύμφωνα με τον κ. Ψυχογυιό, την ίδια ώρα, η οικονομική κρίση και η επιβολή φόρων (οι οποίοι αυξήθηκαν αθροιστικά κατά περισσότερο από 90% τον τελευταίο ενάμιση χρόνο) έχει «γονατίσει» την εγχώρια κατανάλωση βενζίνης κατά περίπου 15% πέρυσι και ίσο ποσοστό στο πρώτο τρίμηνο 2011.

Τα προηγούμενα 15 χρόνια ακόμη και μια πτώση της τάξης του 1% φαινόταν πολύ μεγάλη για τα δεδομένα του κλάδου (η πτωτική τάση του 15% δεν αναμένεται, ωστόσο, να διατηρηθεί στο σύνολο του 2011, που εκτιμάται, κατά τον κ. Ψυχογιό, ότι θα ισορροπήσει κοντά στα επίπεδα του 2010, γιατί οι περισσότεροι προγραμματισμένοι φόροι έχουν ήδη επιβληθεί).

Ως αποτέλεσμα αυτού του αθέμιτου ανταγωνισμού, πολλοί καλοί και συνεπείς επιχειρηματίες οδηγούνται αργά ή γρήγορα εκτός αγοράς, λόγω του αθέμιτου ανταγωνισμού.

Γι” αυτό άλλωστε, ο ΣΕΕΠΕ σχεδιάζει να συνδράμει σε αυστηρότερους ελέγχους στην αγορά, αλλά και σε καταγραφή / καταγγελία κρουσμάτων ασυνεπών επαγγελματιών.

Ο γραμματέας του ΣΕΠΕΕ, Χαράλαμπος Τσόντζος, ανέφερε ότι περίπου 800 από τα συνολικά 8.000 πρατήρια πανελλαδικώς, έχουν βάλει λουκέτο τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, ενώ άλλα αδυνατούν να προμηθευτούν καύσιμα.

Ενώ, σε επίπεδο εμπορίας καυσίμων 2-3 μικρές επιχειρήσεις εξαναγκάστηκαν σε λουκέτο.

Ο κ. Ψυχογυιός χαρακτήρισε  «εξόχως απίθανο»  το ενδεχόμενο να πιάσει φέτος η τιμή της βενζίνης τα 2 ευρώ/λίτρο, καθώς όπως είπε αυτό θα σήμαινε νέα μεγάλη αύξηση φόρων και τιμής της πρώτης ύλης σε δολάρια.

Για να αντιμετωπιστούν όλα τα παραπάνω προβλήματα, η διοίκηση του ΣΕΕΠΕ προτείνει να γίνουν -μεταξύ άλλων- τα εξής:

1) να προχωρήσει η εξίσωση των φόρων πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης,

2) να αφαιρείται η άδεια λειτουργίας στα πρατήρια όπου διαπιστώνεται «παρέμβαση» στη λειτουργία των αντλιών,

3) να εφαρμοστεί άμεσα σύστημα ελέγχου εκροών στα βενζινάδικα,

4) να εξαρθρωθούν τα κυκλώματα εικονικών εξαγωγών καυσίμων,

5) να ελέγχεται αυστηρότερα η διακίνηση ναυτιλιακών καυσίμων,

6) να γίνεται καθοδόν έλεγχος βυτιοφόρων για τη διερεύνηση του νομίμου της διακίνησης,

7) να πραγματοποιούνται διαρκείς δειγματοληπτικοί έλεγχοι τιμολογίων στις εταιρίες εμπορίας και

8) να εκσυγχρονιστούν οι τελωνειακές διαδικασίες.

 

econews

Σχόλια