«Πράσινο» εμπορικό κέντρο κάνει τη διαφορά

0
186

Περιβάλλον Ενέργεια Οικολογία:

Τα μεγάλα εμπορικά κέντρα είναι πλέον πραγματικότητα και «ξεφυτρώνουν» σε κάθε γωνιά των μεγαλουπόλεων, ενώ κατάφεραν να «διεισδύσουν» ακόμα και στη Μέση Ανατολή, όπου μέχρι σήμερα κυριαρχούσαν οι παραδοσιακές αγορές.

Αφού λοιπόν τα εμπορικά κέντρα αποτελούν μέρος της καθημερινότητας μεγάλης μερίδας καταναλωτών, καλό θα ήταν να ακολουθήσουν το παράδειγμα του «Meydan Mall» στην Κωνσταντινούπολη, το οποίο σχεδιάστηκε από την πολυεθνική Foreign Office Architects.

Πρόκειται για ένα πράσινο εμπορικό κέντρο, φιλικό προς το περιβάλλον, που προσφέρει στιγμές χαλάρωσης στους καταναλωτές.

Τα εμπορικά κέντρα παράγουν θερμότητα (φαινόμενο θερμικής νησίδας) και αέρια του θερμοκηπίου. Εκτός αυτού, στην πλειοψηφία τους είναι μεγάλα και φωταγωγημένα, γεγονός που σημαίνει ότι καταναλώνουν πολλή ενέργεια.

Ωστόσο στην περίπτωση του «Meydan Mall», πολλά από αυτά τα προβλήματα μετριάζονται χάρη στον παθητικό του σχεδιασμό, που ενισχύει τον φυσικό φωτισμό, αλλά και την πράσινη στέγη που διαθέτει, η οποία απορροφά μέρος της παραγόμενης θερμότητας και δημιουργεί ένα ευχάριστο περιβάλλον για τους επισκέπτες.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας Green Prophet, το «Meydan Mall» έχει σχήμα λόφου και ανεγέρθηκε πρόσφατα σε ένα ταχύτατα αναπτυσσόμενο προάστιο της Κωνσταντινούπολης.

Αυτό που κάνει το συγκεκριμένο εμπορικό να ξεχωρίζει είναι ότι η ενεργειακή κατανάλωση για θέρμανση και κλιματισμό είναι μηδενική, αφού χρησιμοποιούνται αεραγωγοί.

Για τον φωτισμό των δημόσιων χώρων έχουν εγκατασταθεί φωτοβολταϊκά συστήματα, όμως από την στιγμή που οι περισσότεροι δημόσιοι χώροι είναι εξωτερικοί (στην ταράτσα του εμπορικού), κατά τη διάρκεια της ημέρας δεν χρειάζονται φώτα.

Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι το «Meydan Mall» διαθέτει υπόγειο παρκινγκ, γεγονός που σημαίνει ότι ο χώρος έξω  από το εμπορικό παραμένει ανοιχτός και μετριάζεται το φαινόμενο της θερμικής  νησίδας.

Για το econews

Newslink Hellas

Σχόλια