Μέσα Μεταφοράς: απεργίες και στάσεις εργασίας

0
11

Περιβάλλον- Ενέργεια- Οικολογία.

Δεν έχει τέλος η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, καθώς κλιμακώνεται η αντιπαράθεση μεταξύ των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με αφορμή το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες, η συζήτηση του οποίου αρχίζει την Τετάρτη στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.

Από νωρίς το πρωί, σε όλες τις κεντρικές οδούς της Αθήνας τα αυτοκίνητα είναι μποτιλιαρισμένα και η μεγάλη ταλαιπωρία προκαλεί την αγανάκτηση των πολιτών.

Οι εργαζόμενοι αποφάσισαν κατά τη διάρκεια των γενικών συνελεύσεών τους, απεργιακές κινητοποιήσεις για όλη την εβδομάδα, σε διαφορετικές ημέρες κάθε μέσο.

Συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι στα Λεωφορεία επικύρωσαν την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του σωματείου τους για σήμερα Τρίτη και αύριο Τετάρτη και έτσι τραβούν χειρόφρενο, λόγω της 48ωρης απεργίας. Την Παρασκευή θα πραγματοποιήσουν επίσης στάση εργασίας από τις 11 το πρωί έως τις 3.30 το απόγευμα, ενώ και την προσεχή Δευτέρα, 11 Φεβρουαρίου, θα κάνουν και νέα γενική συνέλευση, με αποτέλεσμα τα λεωφορεία να ακινητοποιηθούν 11 το πρωί με 4 το απόγευμα.

Οι εργαζόμενοι στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο αποφάσισαν δύο 24ωρες απεργίες για την Τετάρτη και την Πέμπτη, ενώ την Παρασκευή θα πραγματοποιήσουν 4ωρη στάση εργασίας από τις 12 το μεσημέρι και συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας.

Τα Τρόλεϊ τραβούν χειρόφρενο για 48 ώρες από σήμερα Τρίτη και μέχρι την Τετάρτη, ενώ την Παρασκευή οι εργαζόμενοι θα κάνουν στάση εργασίας 11 το πρωί με 3 το μεσημέρι.

Τέλος, οι εργαζόμενοι στο Μετρό προχωρούν στην 24ωρη απεργία που είχαν ανακοινώσει  για σήμερα Τρίτη παρά την απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθήνας που έκρινε την απεργία παράνομη. Από νωρίς το πρωί εργαζόμενοι έχουν συγκεντρωθεί στο σταθμό του μετρό στο Σύνταγμα και δεν επιτρέπουν την κίνηση των συρμών.

Για την διευκόλυνση των πολιτών που θέλουν να κινηθούν στο κέντρο της Αθήνας δεν ισχύει  το μέτρο του δακτυλίου.

«Είναι σαφές ότι τη νομοθετική πρωτοβουλία την έχει η κυβέρνηση. Σεβόμαστε τους συνδικαλιστές, αλλά δεν θα νομοθετήσουν αυτοί. Πρέπει να αφήσουν το συντεχνιακό κλαδικό όφελος προς όφελος του κοινωνικού συνόλου. Τίποτα δεν θα πάει καλά, αν οι εργαζόμενοι δεν αναλάβουν πρωτοβουλίες ευθύνης και δεν αντιληφθούν ότι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι για να επιβραβεύουν τον πολίτη που τα επιλέγει».

Το μήνυμα αυτό έστειλε ο Δημήτρης Ρέππας στους συνδικαλιστές που αντιδρούν στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, για την εξυγίανση, αναδιάρθρωση και ανάπτυξη των Αστικών Συγκοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής, η συζήτηση του οποίου άρχισε τη Δευτέρα στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.

Από σήμερα εν τω μεταξύ, 1 Φεβρουαρίου, τίθενται σε ισχύ οι νέες, αυξημένες -μέχρι και 80%- τιμές στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών. Σε ανακοίνωσή του, ο ΟΑΣΑ διευκρινίζει πως τα εισιτήρια με την παλιά τιμή μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα μέσα μαζικής μεταφοράς μέχρι και τη Δευτέρα, 14 Φεβρουαρίου.

Από τις 15 Φεβρουαρίου και μέχρι την 1η Απριλίου τα παλιά εισιτήρια θα ανταλλάσσονται με ισόποσης αξίας νέα εισιτήρια. Η ανταλλαγή θα γίνεται στα γραφεία του ΟΑΣΑ, Μετσόβου 25, και στους σταθμούς του μετρό «Σύνταγμα» και «Πανεπιστήμιο».

Πηγή Πρώτο Θέμα

Σχόλια