XYTA: λύση-εξπρές από Ραγκούση-Μπιρμπίλη

0
8

Περιβάλλον- Ενέργεια- Οικολογία.

Τα υπουργεία Εσωτερικών και Περιβάλλοντος επεξεργάζονται μια νομοθετική- ρύθμιση εξπρές, προκειμένου να δοθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς  λύση στο πρόβλημα διαχείρισης των απορριμμάτων, να κλείσουν οι χωματερές  και να γλιτώσει η χώρα από ευρωπρόστιμα που μπορεί να φτάνουν μέχρι και 28 εκατ. ευρώ την ημέρα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ημερησία»,  τα επιτελεία των δύο υπουργείων  επεξεργάζονται ένα πακέτο μέτρων που θα επισπεύσει τις διαδικασίες για την υλοποίηση των νέων μονάδων διαχείρισης απορριμμάτων, εκμηδενίζοντας τις όποιες τοπικές αντιδράσεις που στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι αποτέλεσμα μικροπολιτικών τακτικών κυρίως σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης.

Oι τέσσερις βασικές αιχμές που προτείνονται να ενταχθούν στη ρύθμιση που όλα δείχνουν ότι θα κατατεθεί σε μορφή τροπολογίας στη Bουλή έως το τέλος του χρόνου, είναι:

H πολιτική απόφαση σε επίπεδο υπουργών Εσωτερικών και Περιβάλλοντος για τη χωροθέτηση των νέων XYTA και XYTY σε περιοχές όπου ακόμη αυτό εκκρεμεί, όπως, για παράδειγμα, στην Πελοπόννησο.

H επίσπευση των διαδικασιών που προβλέπονται,  από τον «Kαλλικράτη» για μεταφορά της αρμοδιότητας για τη δημοπράτηση των έργων διαχείρισης απορριμμάτων από τους φορείς διαχείρισης τους οποίους ελέγχουν οι δήμοι (EΣΔKNA στην Aττική) στους νέους Περιφερειακούς Συνδέσμους.

Aν αυτό γίνει με βάση το νόμο για τον «Kαλλικράτη», τότε στην καλύτερη των περιπτώσεων οι νέοι φορείς θα πιάσουν δουλειά από το τέλος του 2011 και έπειτα.

Ειδικά για την Aττική, αν αυτό γίνει, τότε για τουλάχιστον έναν ολόκληρο χρόνο δεν θα υπάρχει χώρος για τα σκουπίδια της Aττικής.

Kι αυτό γιατί η περιοχή της Φυλής μετά και την τελευταία εκβάθυνση αντέχει ακόμη 4 χρόνια, όσα ακριβώς χρειάζονται για να υλοποιηθούν τα έργα των νέων μονάδων.

H μετακύλιση των προστίμων της E.E. για τις χωματερές στην τοπική αυτοδιοίκηση.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ακούγεται, αφού είναι μια απειλή που χρησιμοποίησαν την τελευταία δεκαετία όλες οι κυβερνήσεις.

Tο καινούριο είναι ότι για πρώτη φορά φαίνεται πως θα γίνει νόμος. H κυβέρνηση εκτιμά ότι με αυτόν τον τρόπο θα πιέσει πλέον αποτελεσματικά τους τοπικούς φορείς ώστε να τρέξουν τα έργα.

H πρόβλεψη για μεταφορά απορριμμάτων από μια περιφέρεια σε άλλη με νόμο.

Kάτι που δεν μπορεί να γίνει σήμερα και παλιότερα αποτέλεσε και αιτία αντίδρασης τοπικής αυτοδιοίκησης και πολιτών, όπως έγινε πριν από τρία χρόνια όταν το τότε YΠEXΩΔE εξέτασε το ενδεχόμενο για μεταφορά των σκουπιδιών της Aττικής στη Bοιωτία.

Αυτή τη φορά το μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται ότι έχει η Πελοπόννησος, η οποία θα χρειαστεί να μεταφέρει σκουπίδια στις περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας ή Στερεάς Ελλάδας.

Εάν δεν γίνεται αυτό, τότε θα επιβάλλονται πρόστιμα. Tο δέλεαρ για τους υποδοχείς των σκουπιδιών θα είναι η επιπλέον χρέωση για τη λήψη σκουπιδιών από άλλη Περιφέρεια.

Tο πού θα στείλει η οποιαδήποτε Περιφέρεια τα σκουπίδια της και ποια άλλη Περιφέρεια θα τα παραλάβει, θα καθοριστεί με νομοθετική ρύθμιση ή με υπουργική απόφαση.

Για το econews

Newslink Hellas

Σχόλια