ΡΑΕ: σε κίνδυνο η ηλεκτροδότηση 8 νησιών στις Κυκλάδες

0
60

Περιβάλλον Ενέργεια Οικολογία:

Η προώθηση της αδειοδοτικής διαδικασίας της ηλεκτρικής διασύνδεσης νησιών των Κυκλάδων με το Εθνικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα και η επίλυση των προβλημάτων που ανακύπτουν είναι ιδιαίτερα κρίσιμη, όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε η ΡΑΕ.

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι κάθε περαιτέρω καθυστέρηση στην αδειοδοτική διαδικασία του έργου θα θέσει σε κίνδυνο την απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση των νησιών που διασυνδέονται (Σύρος, Μύκονος, Μήλος, Πάρος, Ίος, Σύκινος, Φολέγανδρος, Κουφονήσια), δεδομένου, μάλιστα, ότι οι τοπικοί σταθμοί παραγωγής, ενόψει της προγραμματισμένης διασύνδεσης, δεν ενισχύονται πλέον και ως εκ τούτου η δυναμικότητά τους επαρκεί οριακά για τα αμέσως προσεχή έτη.

Επιπλέον, η ΡΑΕ εκφράζει την άποψη ότι η υλοποίηση ενός έργου εθνικής και στρατηγικής σημασίας δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να τεθεί σε κίνδυνο, ούτε να απαιτηθεί δραστικός επανασχεδιασμός του μέσω μεγάλων τροποποιήσεων και αποκλίσεων, τόσο όσον αφορά τις λειτουργικές και κατασκευαστικές προδιαγραφές του, όσο και τα κρίσιμα χρονικά περιθώρια υλοποίησής του.

Για τους λόγους αυτούς η ΡΑΕ ζητά από το ΥΠΕΚΑ να εξετάσει κατά προτεραιότητα τα ζητήματα αδειοδότησης και εγκρίσεων, όπως αυτά επισημαίνονται από τη ΔΕΗ Α.Ε.

Σε κάθε περίπτωση, η Αρχή εκτιμά ότι η έγκαιρη εξέταση και επίλυση των ως άνω ζητημάτων, θα συνεισφέρει πρωτίστως στην ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού των νησιών, και θα συμβάλει καθοριστικά στη χωρίς καθυστερήσεις προώθηση της υλοποίησης ενός ιδιαίτερα σημαντικού έργου Κοινής Ωφέλειας.

Τα προβλήματα που επισημαίνει η ΔΕΗ

1) Η αλλαγή χρήσης γης στην περιοχή όπου θα εγκατασταθεί ο υποσταθμός GIS στη Μύκονο.

2) O χαρακτηρισμός της παράκαμψης του δρόμου που αρχικά διερχόταν από το μέσο του ενεργειακού κέντρου Λαυρίου ως τριτεύον εθνικό δίκτυο, ώστε να μπορεί να γίνει η κατάτμιση της έκτασης που θα εγκατασταθεί ο εξοπλισμός της διασύνδεσης των Κυκλάδων από το υπόλοιπο ενεργειακό συγκρότημα Λαυρίου.

3) Η έγκριση επέμβασης σε χορτολιβαδική έκταση της Πάρου και της Νάξου σε θέσεις όπου πρόκειται να κατασκευαστούν οι υποσταθμοί.

4) Η οριοθέτηση του αιγιαλού στη Σύρο, την Τήνο και τη Μύκονο.

5) Η άδεια παραχώρησης παραλίας για εκτέλεση τεχνικών έργων στον αιγιαλό, την παραλία και τη θάλασσα σε Σύρο, Πάρο, Νάξο, Μύκονο και Τήνο.

6) Ο χαρακτηρισμός των οικοπέδων ως δασικά η μη στη Σύρο, Πάρο, Νάξο.

Για το econews

Newslink Hellas

Σχόλια