ΟΣΕ: επιχείρηση εξυγίανσης ξεκινά η κυβέρνηση

0
5

Περιβάλλον Ενέργεια Οικολογία:

Πρόγραμμα με στόχο την εξυγίανση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος ξεκινά η κυβέρνηση.

Η επαναφορά στις «ράγες» του «εκτροχιασμένου» ΟΣΕ προβάλλεται ως επιτακτική ανάγκη, καθώς η λειτουργία του επιβαρύνει το ελληνικό δημόσιο με περίπου 1 δισ. ετησίως.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Βήμα» η κυβέρνηση επιδιώκει την απαλλαγή του ΟΣΕ από τα ελλείμματα του παρελθόντος, την είσοδο των ιδιωτών στη μετοχική σύνθεση του Οργανισμού και τη διευθέτηση του μείζονος ζητήματος των υπεράριθμων εργαζομένων.

Υπενθυμίζεται πως επίλυση του θέματος του ΟΣΕ έχει απαιτήσει και η τρόικα των δανειστών, καθώς είναι τεράστιος ο αντίκτυπος της λειτουργίας του στη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα έχει συνταχθεί προσχέδιο νόμου που προβλέπει ότι θα λειτουργούν τέσσερις εταιρείες: ο ΟΣΕ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η ΓΑΙΑΟΣΕ. Η εταιρεία ΕΔΙΣΥ, που είχε τις υποδομές του σιδηροδρόμου, θα απορροφηθεί από τον ΟΣΕ.

Επίσης ορίζεται ότι τα ελλείμματα του ΟΣΕ που αγγίζουν τα 10 δισ. ευρώ θα αναληφθούν από το Ελληνικό Δημόσιο και κάποια θα διαγραφούν.

Σύμφωνα με το «Βήμα» υπολογίζεται ότι κάθε ελληνική οικογένεια χρεώνεται περίπου 3.000 ευρώ κάθε χρόνο και αν συνεχιστεί αυτό σύντομα το συσσωρευμένο έλλειμμα θα ξεπεράσει τα 11 δισ. ευρώ φτάνοντας το 5% του ΑΕΠ.

Τα στοιχεία του ισολογισμού δείχνουν πως το 1/3 των λειτουργικών του εξόδων αφορά μισθοδοσία, το 1/3 εξυπηρέτηση του υφιστάμενου δανεισμού και το 1/3 τα υπόλοιπα.

Στα πλάνα του Υπουργείου Υποδομών είναι και η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού η οποία ανέρχεται, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη αποτίμηση, σε 4,6 δισεκατομμύρια ευρώ και η αξία της πάγιας σιδηροδρομικής υποδομής σε περίπου 7,5 δισεκατομμύρια ευρώ.

—Διαμαρτυρία Οικολόγων Πράσινων

Θέση στο θέμα του ΟΣΕ έλαβαν οι Οικολόγοι Πράσινοι, οι οποίοι προέβηκαν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το Υπουργείο Υποδομών.

Ο κ. Γιάννης Παρασκευόπουλος εκπρόσωπος Τύπου των Οικολόγων Πρασίνων δήλωσε πως «σε καιρούς κρίσης ο σιδηρόδρομος δεν αποτελεί μόνο το φιλικότερο  προς το περιβάλλον μεταφορικό μέσο, αλλά και πολύτιμη διέξοδο απέναντι στα ακριβά καύσιμα,τα υψηλά  διόδια και τα μειωμένα εισοδήματα».

Πηγή: i-live

Σχόλια