Ο Γιάννης Μανιάτης για τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη

1
5

Περιβάλλον- Ενέργεια- Οικολογία.

«Η κατασκευή του έργου Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα της εξωτερικής ενεργειακής πολιτικής της Κυβέρνησης» επεσήμανε ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος , Γιάννης Μανιάτης, κατά την ενημέρωση που έκανε, την Πέμπτη 15 Ιουλίου, στα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, για το νομοσχέδιο που αφορά τον αγωγό, το οποίο έχει κατατεθεί για ψήφιση.

Όπως εξήγησε ο Υφυπουργός ΠΕΚΑ :

Ο συγκεκριμένος αγωγός πετρελαίου θα αποτελέσει έναν νέο δίαυλο μεταφοράς, συμπληρωματικό των Στενών του Βοσπόρου.

Θα συμβάλλει σημαντικά στην αποσυμφόρηση των Στενών, περιορίζοντας στο ελάχιστο την πιθανότητα ναυτικού ατυχήματος και ενισχύοντας την περιβαλλοντική ασφάλεια της ευρύτερης περιοχής.

Το έργο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την αποτελεσματική λειτουργία και την ασφαλή τροφοδοσία με πετρέλαιο των μεγάλων ενεργειακών αγορών.

Θα συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη του Νομού Έβρου και γενικότερα, της Θράκης. Θα προσελκύσει επενδύσεις, θα δημιουργήσει περισσότερες από πεντακόσιες θέσεις εργασίας, ενώ κατά τη φάση λειτουργίας του έργου θα δημιουργηθούν επιπλέον περίπου διακόσιες πενήντα θέσεις απασχόλησης.

Τα ετήσια έσοδα διέλευσης που θα εισπράττει η χώρα μας δημιουργούν απόθεμα πόρων, για την υλοποίηση έργων υποδομής και ανάπτυξης.

Στόχος είναι η υλοποίηση ενός ενεργειακού έργου μεγάλης κλίμακας, το οποίο θα συνιστά διεθνές πρότυπο περιβαλλοντικής ευθύνης.

Συνιστά υψηλή προτεραιότητα η καλή συνεργασία με την τοπική κοινωνία, για τα θέματα που αφορούν την περιοχή και κυρίως την προστασία του περιβάλλοντος.

Μάλιστα, ο κ. Μανιάτης διευκρίνισε ότι απαιτήθηκε ειδικό χρονικό διάστημα, ώστε να υπάρξει στενότερη συνεργασία και διαβούλευση με τους βουλευτές και τη Νομαρχιακή Επιτροπή Έβρου, προκειμένου να υπάρξουν οι αναγκαίες βελτιώσεις του αρχικού κειμένου.

Παράλληλα, επανέλαβε ότι θα υπάρξουν άμεσα συγκεκριμένες διπλωματικές πρωτοβουλίες προς τη Βουλγαρική πλευρά, με αποκορύφωμα την επίσκεψη Κυβερνητικού κλιμακίου στην Σόφια, με επικεφαλής τον Πρωθυπουργό κ. Γ. Α. Παπανδρέου.

Το Νομοσχέδιο, χαρακτηρίζει το έργο ως εθνικής σημασίας, δημόσιας ωφέλειας και γενικά δημοσίου συμφέροντος.

Το ειδικό νομικό πλαίσιο που θεσπίζεται, ακολουθεί το παράδειγμα του Νόμου για το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ).

Στόχος του Νομοσχεδίου είναι ο καθορισμός του καθεστώτος περιορισμών κυριότητας, που πρέπει να επιβληθούν στους ιδιοκτήτες, νομείς ή κατόχους των ακινήτων από τα οποία θα διέλθει ο αγωγός.

Για όλες τις μορφές αποζημιώσεων που προβλέπονται, βαρύνεται η Διεθνής εταιρία Trans-Balkan που θα κατασκευάσει το έργο.

Η διαδρομή και η εγκατάσταση του αγωγού και των υποδομών του, θα οριστεί με αποφάσεις από το ΥΠΕΚΑ, μετά την ολοκλήρωση των αδειών και της πράξης εγκατάστασης. Παρέχεται στην εταιρία η δυνατότητα να χρησιμοποιεί δημοτικές, ή κοινοτικές, εκτάσεις αναγκαίες για την κατασκευή του αγωγού, για τις οποίες πρέπει να καταβάλλει αποζημίωση.

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και ΥΠΕΚΑ, παρέχεται η δυνατότητα παραχώρησης των δικαιωμάτων χρήσης τμημάτων αιγιαλού, παραλίας, πυθμένα θάλασσας και λιμένα, για την εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση του αγωγού, με καταβολή εύλογης αποζημίωσης και προϋπόθεση την εφαρμογή εγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων.

Newslink

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Τα μεγάλα τανκερ που θα μπαίνουν για πρώτη φορά στο Αιγαίο; Τρία VLCC την ημέρα θα φορτώνονται και θα διασχείζουν το αιγαίο. Ποιά είναι η Πράσινη ανάπτυξη;

Comments are closed.