Κόλπος Μεξικού: νέα επιχείρηση για διακοπή της διαρροής πετρελαίου

0
23

Περιβάλλον- Ενέργεια- Οικολογία.

Η πετρελαϊκή εταιρεία ΒΡ μετά την αποτυχημένη προσπάθεια να «σφραγίσει» τη διαρροή πετρελαίου, επιχειρεί να εφαρμόσει μια νέα τεχνική μέθοδο στο Κόλπο του Μεξικού.

Η επιχείρηση «Top kill» απέτυχε καθώς η συγκεκριμένη μέθοδος δεν είχε εφαρμοστεί ποτέ σε τέτοιο μεγάλο βάθος 1500 μέτρων και είχε ποσοστό επιτυχίας 60% με 70%, δήλωσε ένας μηχανικός της ΒΡ.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ναυτεμπορική», ο Λευκός Οίκος σε ανακοίνωση του αναφέρει ότι η ποσότητα πετρελαίου και αερίου από την πλατφόρμα της BP που έχει υποστεί ζημιά, στον Κόλπο του Μεξικού, μπορεί να αυξηθεί περισσότερο από 20%, ενώ οι προσπάθειες για να σταματήσει η διαρροή πετρελαίου συνεχίζονται χωρίς επιτυχία.

Ο Αμερικανός πρόεδρος Μπάρακ Ομπάμα σε συνάντηση που είχε με αξιωματούχους της κυβέρνησης και ειδικούς επιστήμονες, συζήτησαν τις μέχρι στιγμής αποτυχημένες προσπάθειες της ΒΡ για να ανακόψει τη συνεχή ροή  πετρελαίου στη θάλασσα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα στα «Νέα», 6 εβδομάδες αφότου άρχισε η διαρροή, η εταιρεία συνεχίζει τις γεωτρήσεις για να ανοίξει δύο πηγάδια σε µικρή απόσταση από την πετρελαιοπηγή και να τα ενώσει µε αυτή ώστε να εκτονωθεί η πίεση του πετρελαίου.

Όµως το πρώτο από αυτά δεν θα έχει ολοκληρωθεί πριν περάσουν τουλάχιστον δύο µήνες – και το δεύτερο ακόµη πιο αργά. Θα είναι έτοιµα δηλαδή στα µέσα της περιόδου των κυκλώνων του Ατλαντικού, η οποία αρχίζει την 1 Ιουνίου.

Μια νέα προσπάθεια αναμένεται να αρχίσει από τη ΒΡ, για να περιορίσει την καταστροφή.

Η σύμβουλος του Λευκού Οίκου σε θέματα ενέργειας Κάρολ Μπράουνερ χαρακτήρισε την τραγωδία στον Κόλπο του Μεξικού, ως τη μεγαλύτερη καταστροφή που έχουν αντιμετωπίσει ποτέ οι ΗΠΑ.

Η ΒΡελπίζει ότι θα µπορέσει να κόψει ένα µέρος του κατεστραμμένου σωλήνα από τον οποίο διαρρέει το πετρέλαιο και να τοποθετήσει από πάνω του ένα καπάκι σε σχήµα ανάποδου χωνιού, χρησιμοποιώντας τα ίδια τηλεκατευθυνόµενα υποβρύχια ροµπότ που είχαν αποτύχει σε προηγούμενες προσπάθειες να σταµατήσουν τη διαρροή.

Το καπάκι θα φέρει στην κορυφή του σωλήνα µέσω του οποίου θα διοχετεύονται σε ένα πλοίο στην επιφάνεια το πετρέλαιο και το αέριο που διαρρέουν.

Η προσπάθεια αναµένεται ότι θα χρειαστεί 4-7 ηµέρες και µερικοί ειδικοί τη θεωρούν επικίνδυνη επειδή, αν κοπεί ο σωλήνας και δεν τοποθετηθεί σωστά το καπάκι, η διαρροή µπορεί να αυξηθεί.

«Είναι µια πρόταση που τροµάζει», δήλωσε ο καθηγητής Μηχανικής του Πανεπιστηµίου της Αλαµπάµα Φίλιπ Τζόνσον.

Σχόλια