Αυξημένη η ατμοσφαιρική ρύπανση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης

0
56

Περιβάλλον- Ενέργεια- Οικολογία.

atmosphere-pollution-thessalonikiΣτο κέντρο της Θεσσαλονίκης καταγράφτηκε υψηλή συγκέντρωση επικίνδυνων νανοσωματιδίων, μεγάλης τοξικότητας, συγκριτικά με τις περιφερειακές περιοχές, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Αγγελιοφόρος».

Οι μετρήσεις που έγιναν σε εργάσιμη ημέρα στο σταθμό της Βενιζέλου, έδειξαν 66,000 νανοσωματίδια ανά κυβικό εκατοστό και 61.000 το Σαββατοκύριακο, ενώ στο σταθμό του Επταπυργίου μετρήθηκαν περίπου 8,000 τις καθημερινές και 12.000 τα Σαββατοκύριακα.

Τα νανοσωματίδια θεωρούνται ιδιαίτερα επικίνδυνα, καθώς λόγω του πολύ μικρού μεγέθους είναι εσπνεύσιμα από τον άνθρωπο, καταλήγοντας στις πνευμονικές κυψέλες.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν, από την σύγκριση των στοιχείων των φυσικών χαρακτηριστικών των νανοσωματιδίων στις δύο περιοχές, ότι όλες οι παράμετροι που μετρήθηκαν ήταν σημαντικά αυξημένες στην περίπτωση του κεντρικού δρόμου.

Τα εν λόγω συμπεράσματα προέρχονται από την εργασία που έγινε με θέμα  «Νανοσωματίδια στη Θεσσαλονίκη: Σύγκριση αστικής ατμόσφαιρας και υπόβαθρου», που πραγματοποίησαν από το Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Θερμοδυναμικής του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ οι Η. Βουίτσης, Λ. Ντζιαχρήστος και Ζ. Σαμαράς, σε συνεργασία με τους Α. Κελέση και Μ. Πετρακάκη του Τμήματος Περιβάλλοντος του δήμου Θεσσαλονίκης.

Εντύπωση προκάλεσαν οι αυξημένες συγκεντρώσεις σωματιδίων στην περιοχή υποβάθρου (Επταπύργιο) τα Σαββατοκύριακα, πιθανόν από μετασχηματισμό σωματιδίων που εκπέμπονται στο κέντρο ή της κυκλοφορίας από την περιφερειακή οδό.

Ο κ. Λεωνίδας Ντζιαχρήστος, επίκουρος καθηγητής του Τμήματος Μηχανολόγων-Μηχανικών του ΑΠΘ, δήλωσε ότι απαιτείται η μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στους επιβαρυμένους δρόμους, η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, η βελτίωση της τεχνολογίας και η χρήση των καυσίμων καλής ποιότητας, με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, για την μείωση των εκπομπών ρύπων.

Οι  ρύποι που προέρχονται κατά κύριο λόγο από τα οχήματα (με βενζινοκινητήρες, ντιζελοκινητήρες με ή χωρίς φίλτρο) παρουσιάζουν υψηλή τοξικότητα, ανεξάρτητα από τον τύπο του οχήματος, όπως διαπιστώθηκε από μελέτη που θα παρουσιαστεί, στο 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο του Συμβουλίου Περιβάλλοντος του ΑΠΘ που θα διεξαχθεί στην Πολυτεχνική Σχολή.

Σχόλια