«Φρένο» στις εκπομπές CO2 των ημιφορτηγών βάζει η ΕΕ

0
5

Περιβάλλον – Ενέργεια – Οικολογία

news-co2-van-makersΠίστωση χρόνου και ευνοϊκότερες ρυθμίσεις ζήτησαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση η Γαλλία, η Ιταλία και η Γερμανία αναφορικά με τους κανονισμούς μείωσης εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα ημιφορτηγά.

Πιο συγκεκριμένα, το τελευταίο διάστημα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να επιβάλλει ακόμα αυστηρότερες ρυθμίσεις που θα περιορίζουν τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες στην παραγωγή οχημάτων με υψηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Ήδη η Κομισιόν ασκεί έντονες πιέσεις στη Fiat και τη Mercedes να μειώσουν κατά 14% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των ημιφορτηγών τους μέχρι το 2013, θέτοντας ως ανώτατο όριο τα 175 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Ωστόσο, οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν πίστωση χρόνου σε ό,τι αφορά την εφαρμογή του κανονισμού αλλά και λιγότερες κυρώσεις, υποστηρίζοντας ότι τέτοιου είδους επενδύσεις εν μέσω οικονομικής κρίσης είναι σχεδόν αδύνατες.

Σε κοινή επιστολή προς την Κομισιόν, Παρίσι, Ρώμη και Βερολίνο ζήτησαν σταδιακή εφαρμογή του μέτρου μέχρι το 2017, χωρίς όμως να αναφερθούν στον στόχο των 175 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο, ο οποίος παραμένει αδιαπραγμάτευτος.

Ο κανονισμός δεν έχει εκδοθεί ακόμα, δεδομένου ότι οι ομάδες εργασίας Περιβάλλοντος και Βιομηχανίας της Κομισιόν διεξάγουν συνεχείς διαπραγματεύσεις για τις τελικές λεπτομέρειες.

Προηγούμενη οδηγία προέβλεπε πρόστιμα ύψους 120 ευρώ για κάθε γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα παραπάνω από το ανώτατο επιτρεπτό όριο.

Ωστόσο η επιβολή αυστηρών κυρώσεων εν μέσω ύφεσης επιδείνωσε την κρίση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, οπότε τα πρόστιμα πιθανότατα θα μειωθούν στα 95 ευρώ για κάθε γραμμάριο ανά χιλιόμετρο, ενώ στην περίπτωση που τα οχήματα υπερβαίνουν τα ανώτατα όρια μόνο κατά τρία γραμμάρια προβλέπονται ακόμα χαμηλότερα πρόστιμα.

«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να αποφασίσει αν θα επιβάλλει τις σχεδιαζόμενες ρυθμίσεις μέχρι τα τέλη Οκτώβρη ή αν θα παρατείνει τη διαδικασία μέχρι τον επόμενο χρόνο», δήλωσε αξιωματούχος της ΕΕ.

Σχόλια