Οι Ευρωπαίοι εξετάζουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των προϊόντων

0
8

Περιβάλλον- Ενέργεια- Οικολογία.

europeans-checking-environmental-sequences-products1Έρευνα του Ευρωβαρόμετρου αποκαλύπτει πως τέσσερις στους πέντε Ευρωπαίους (83%) λένε ότι εξετάζουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που έχουν τα προϊόντα που αγοράζουν.

Εντύπωση κάνει το γεγονός, πως  η προσοχή που δίνεται στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των προϊόντων παρουσιάζει το μεγαλύτερο ποσοστό στην Ελλάδα, όπου περισσότερα από 9 στα 10 άτομα που πήραν μέρος στην έρευνα (92%), εξέφρασαν την άποψη ότι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις των προϊόντων που αγοράζουν, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην απόφαση που παίρνουν για να τα αγοράσουν.

Από την ίδια έρευνα φαίνεται πως το 46% των πολιτών της ΕΕ, πιστεύει ότι ο καλύτερος τρόπος για να προαχθούν τα φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα θα ήταν να αυξηθούν οι φόροι στα προϊόντα που προκαλούν καταστροφές στο περιβάλλον και να μειωθούν οι φόροι στα φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα.

Οι περισσότεροι Βρετανοί είναι υπέρ ενός τέτοιου συστήματος διπλής φορολογίας, ενώ το ποσοστό των Μαλτέζων είναι πολύ πιο μικρό (28%), καθότι προτιμούν αντ” αυτού να μειωθούν οι φόροι μόνο στα φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα.

Διχασμένοι παρουσιάζονται οι Ευρωπαίοι πολίτες όσον αφορά το θέμα των ισχυρισμών των επιχειρήσεων για τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των προϊόντων τους, με 49% να τους πιστεύει και το 48% να τους απορρίπτει.

Οι Ολλανδοί πιστεύουν σε μεγάλο ποσοστό τους εν λόγω ισχυρισμούς (78%), ενώ οι Βούλγαροι είναι οι πλέον επιφυλακτικοί (26%).

Επίσης η συντριπτική πλειοψηφία των ατόμων  που ρωτήθηκαν, εξέφρασε την άποψη ότι οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης πρέπει να αναλάβουν ενεργό ρόλο στην προώθηση των φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων.

Περίπου οι μισοί από τους πολίτες της ΕΕ (49%) είναι της άποψης ότι θα πρέπει να γίνει εμφανέστερη η παρουσία των εν λόγω προϊόντων στα ράφια τους ή να προβλεφθεί μια ειδική γωνία στο κατάστημά τους για τα οικολογικά προϊόντα, ενώ το ένα τρίτο (31%) των Ευρωπαίων, δήλωσε ότι ο καλύτερος τρόπος για να προωθήσουν οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης τα οικολογικά προϊόντα, είναι να ενημερώνουν καλύτερα τους καταναλωτές.

Τον Ιούλιο του 2008, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε ένα πρόγραμμα δράσης που περιελάμβανε σειρά προτάσεων, σχετικά με τη βιώσιμη κατανάλωση και παραγωγή που θα συμβάλουν στη βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων των προϊόντων και στην αύξηση της ζήτησης για περισσότερα βιώσιμα αγαθά και τεχνολογίες παραγωγής.

Πηγή: http://ec.europa.eu/environment/eussd/escp_en.htm

Σχόλια