Αρχίζει η απόσυρση των παλαιών ΙΧ το Σεπτέμβριο

1
13

Περιβάλλον- Ενέργεια- Οικολογία.

car-recycling-semptemberΟ υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς, κατέθεσε στη Βουλή τη τροπολογία για την απόσυρση των παλιών αυτοκινήτων, που αναμένεται να τεθεί σε ισχύ μέσα στο Σεπτέμβρη και την αύξηση τελών κυκλοφορίας.

Το εν λόγω μέτρο προβλέπει αυξημένα τέλη κυκλοφορίας για όσους συνεχίσουν να έχουν στην κατοχή τους παλαιά αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα προβλέπεται πρόσθετη επιβάρυνση 50 έως 150 ευρώ για τους ιδιοκτήτες ΙΧ άνω των 5 ετών.

Φθηνότερα αναμένονται να είναι τα τέλη κυκλοφορίας για τους ιδιοκτήτες ΙΧ που νέας τεχνολογίας που δε ρυπαίνουν το περιβάλλον.

Γενικότερα τα τέλη κυκλοφορίας θα αναπροσαρμοστούν ανάλογα με την επιβάρυνση του κινητήρα των οχημάτων στο περιβάλλον και με την ημερομηνία της πρώτης κυκλοφορίας τους.

Στόχος του εν λόγω μέτρου είναι η προστασία του περιβάλλοντος και η μείωση των εκπομπών ρύπων.

Μόνο τα οχήματα που δεν είναι ρυπογόνα θα μπορούν να κυκλοφορούν στο πράσινο δακτύλιο, από το 2011.

Θα δίνονται οικονομικά κίνητρα για την απόσυρση των παλαιών αυτοκινήτων που θα είναι ανάλογα με το κυβισμό τους και θα είναι μεγαλύτερα για εκείνους που θα προβαίνουν παράλληλα σε αγορά αυτοκινήτου νέας τεχνολογίας.

Συγκεκριμένα για την απόσυρση αυτοκινήτου τα οικονομικά κίνητρα θα κυμαίνονται από 500 έως 2,200 ευρώ, για τα ελαφρά φορτηγά από 500 έως 2,000 ευρώ και για τα βαριά φορτηγά από 3,000 έως 9,000 ευρώ.

Τα εν λόγω κίνητρα θα αυξάνονται σε περίπτωση αντικατάστασης του παλαιού οχήματος με αγορά καινούργιου που θα έχει κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μετά την 1/1/2005.

Υπολογίζεται ότι μέχρι να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα της απόσυρσης των οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας, το 2015, θα έχουν μειωθεί σημαντικά οι εκπομπές ρύπων περίπου 60%.

Παράλληλα από το Σεπτέμβριο του 2011 θα μπει σε εφαρμογή ο πράσινος δακτύλιος όπου θα επιτρέπονται να κυκλοφορούν μόνο τα «καθαρά» οχήματα.

Για την εφαρμογή του εν λόγω μέτρου απαιτείται η έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης Οικονομίας και ΠΕΧΩΔΕ όπου αναμένεται να υπογραφεί μέχρι το τέλος Σεπτέμβρη, όπου θα διευκρινίζεται και  ο τρόπος που θα γίνεται η απόσυρση των παλαιών οχημάτων.

Για το econews.gr Λίντα Σπυρέλη

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Ναι οκ. Δηλαδή να καταλάβω την λογική: Προσπαθούμε να πείσουμε για την απόσυρση των παλαιών αυτοκινήτων και την αγορά καινούριων από το καταναλωτικό κοινό. Όχι φυσικά από τους ανθρώπους. Ξαφνικά δεν μου ακούγεται και πολύ οικολογικό αυτό. Εξηγούμαι.

    1. Τα καινούρια αυτοκίνητα για να παραχθούν χρειάζονται πολλά είδη περιορισμένων (και φυσικά μη ανανεώσιμων) πρώτων υλών.
    2. Το νέφος στην ατμόσφαιρα του κέντρου των πόλεων δεν είναι απαραίτητα κακό: Τα μικρά σωματίδια προσφέρουν ένα αέριο με εκθετικά περισσότερους σκεδαστές, εξασθενώντας την υπεριώδη ακτινοβολία. Δεν σας έκανε ποτέ εντύπωση ότι στην παραλία καιγόμαστε αμέσως; Και μην μου πείτε ότι φταίει η ανάλυση του φάσματος από το νερό και τα βότσαλα…
    3. Τι πιο ωραίο απο έναν καταναλωτή που αγοράζοντας κάτι καινούριο ξαφνικά έχει όχι μόνο την χαρά της υλικής ανανέωσης, αλλά ξαφνικά έχει κάτι παραπάνω (ίσως από τους υπόλοιπους?): οικολογική συνείδηση. Μια καλή ιδέα που πλέον είναι επι τω πλείστον «μάρκετινγκ τρίκ». Των κυβερνήσεων.

    Οπότε εν τέλει ωραίος ο πράσινος δακτύλιος: μια περιοχή που μπορούνε να πάνε όσοι έχουν (τα χρήματα?) συνείδηση, δηλαδή όσοι έχουν καταφέρει να πείσουν τους εαυτούς τους ότι είναι καλύτεροι από τους άλλους. Το μόνο που κάνουν είναι να σώζουν την General Motors.

    Ξέρετε τι θα ήταν πραγματικά οικολογικό; Αντί για πράσινο δακτύλιο, πεζοδρόμηση στο άμεσο κέντρο, ποδήλατα, πράσινες στέγες.

Comments are closed.