ΥΠΕΧΩΔΕ: ανακοινώθηκε ο κεντρικός άξονας Ποδηλατοδρόμων στην Αθήνα

0
16

Περιβάλλον- Ενέργεια- Οικολογία.

communication-ypexode-about-cyclist-in-athensΜε αφορμή τη συνάντηση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ με τους εκπροσώπους του Συλλόγου «Ποδηλάτες της Αθήνας», το ΥΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε πως προχωρεί στον ολοκληρωμένο σχεδιασμό και τη σταδιακή υλοποίηση των βασικών υποδομών για το ποδήλατο στο Μητροπολιτικό Συγκρότημα της Αθήνας.

Συγκεκριμένα , ο σχεδιασμός του ΥΠΕΧΩΔΕ υλοποιείται ως εξής:

1) Με απόφαση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιά ανατίθεται η μελέτη του κεντρικού άξονα ποδηλατοδρόμων του Μητροπολιτικού Συγκροτήματος της Αθήνας. Η μελέτη θα εκπονηθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ με την υποστήριξη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, μέσω δύο προγραμμάτων, που θα ολοκληρωθούν σε 8 μήνες και θα ακολουθήσει η κατασκευή του υπερτοπικού αυτού έργου από το ΥΠΕΧΩΔΕ κατά τμήματα – νότιο και βόρειο τμήμα-.

Το κατ αρχήν προεκτιμώμενο κόστος κατασκευής είναι 7 εκατομμύρια ευρώ για το σύνολο του άξονα και θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.

Πρόκειται για τη διαμόρφωση ενός υπερτοπικού άξονα ποδηλάτου μήκους 26,6 χλμ., με κατεύθυνση βορρά-νότου, που θα συνδέει την Κηφισιά (σταθμός ΗΣΑΠ) με τη θάλασσα (Φαληρικός όρμος) δια μέσου των Αρχαιολογικών Χώρων του κέντρου της Αθήνας. Στον άξονα αυτόν θα αρθρώνονται τα τοπικά δίκτυα ποδηλατοδρόμων αρμοδιότητας των Δήμων.

Η επιλογή του άξονα έγινε μετά από την σχετική διερεύνηση των Υπηρεσιών του ΥΠΕΧΩΔΕ και του συλλόγου «ποδηλάτες της Αθήνας», διότι:

  • Αποτελεί έργο υπερτοπικής κλίμακας, κατάλληλο για να αποτελέσει την ραχοκοκαλιά της πολιτικής για το ποδήλατο στην Αθήνα.
  • Θα καλύψει ανάγκες καθημερινής μετακίνησης από και προς το κέντρο της Αθήνας και θα συνδέσει τους αρχαιολογικούς χώρους με το νέο κέντρο πολιτισμού στο Δέλτα Φαλήρου.
  • Έχει αναγνωρίσιμη χάραξη, διότι ακολουθεί τη γραμμή του «ηλεκτρικού», την κοίτη του Ιλισού. Αυτή η γραμμή, με τις ήπιες κλίσεις της, ταυτόχρονα θα προφυλάσσει πλευρικά τον άξονα ποδηλατοδρόμων, το οποίο καθιστά τη διαδρομή υλοποιήσιμη και ασφαλή.
  • Θα εξυπηρετεί ανάγκες μετεπιβίβασης σε 16 σταθμούς ΜΕΤΡΟ και «ηλεκτρικού».

2)    Παράλληλα προχωρεί ο σχεδιασμός του δικτύου αξόνων για το ποδήλατο στην Αθήνα, που θα συνδέονται με τον κεντρικό άξονα ποδηλατοδρόμων. Ήδη ανατέθηκε και εκπονείται σχετικό πρόγραμμα από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Προτάσεις έχουν ήδη καταθέσει οι ποδηλάτες της Αθήνας.

Σχόλια