Κλιματική αλλαγή: οι εταιρείες αερογραμμών πρέπει να δράσουν

0
7

Περιβάλλον- Ενέργεια- Οικολογία.

airlines-against-climate-change

Οι κορυφαίες εταιρείες αερογραμμών θα πρέπει να πάρουν πρωτοβουλίες πριν από τις συζητήσεις για την κλιματική αλλαγή στη Κοπεγχάγη, δηλώνει ο προϊστάμενος της British Airways.

Οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο κινδυνεύουν να τιμωρηθούν στη Σύνοδο της Κοπεγχάγης το Δεκέμβριο, διότι η βιομηχανία έχει αποτύχει να επηρεάσει τους υπουργούς περιβάλλοντος.

Ο Willie Walsh ανώτερο στέλεχος της BA, πιέζει τις εταιρείες των αερογραμμών να αυξήσουν τις προσπάθειες τους, αφού προειδοποιήθηκαν από τον ΟΗΕ μέσω του Διεθνή Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO).

Ο ICAO, στον οποίο συμμετέχουν οι υπουργοί Μεταφορών των μελών του ΟΗΕ, έχει αποτύχει να εκπονήσει ένα σχέδιο ανταλλαγής για τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα και δεν πρόκειται να διοργανώσει άλλη σύνοδο μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο.

Στο ετήσιο συνέδριο της Διεθνής Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) που έγινε στη Κουάλα Λουμπούρ, ο Walsh δήλωσε ότι η Ένωση θα πρέπει να πάρει πρωτοβουλίες πριν είναι πολύ αργά.

«Δε νομίζω ότι ο ICAO έχει κάνει αρκετές προσπάθειες και σκέφτομαι αν θα είναι σε θέση να επηρεάσει τις συζητήσεις για τη κλιματική αλλαγή που θα γίνουν στη Κοπεγχάγη», συμπλήρωσε ο Walsh.

Ο ίδιος εξέφρασε τις φοβίες του ότι οι αερομεταφορές δεν θα υποστηριχθούν από τους πολιτικούς, καθώς δεν τους έχουν συμπεριλάβει στο επίσημο σχέδιο τους για τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα.

Ο Walsh δήλωσε ότι θα πρέπει οι εταιρείες από μόνες τους να καταβάλλουν προσπάθειες και να εκπροσωπηθούν στη Κοπεγχάγη. Το λάθος τους ήταν, ότι στηρίχθηκαν στους υπουργούς μεταφορών και όχι στους συναδέλφους τους στα τμήματα περιβάλλοντος.

Οι εκπομπές των αερογραμμών αντιστοιχούν σήμερα στο 3% των παγκόσμιων συνολικών εκπομπών.

Ο πρόεδρος της ΙΑΤΑ δήλωσε ότι θα πρέπει να επιβληθούν αυστηρά όρια στους κατασκευαστές των αεροσκαφών  για τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα.

Η ΙΑΤΑ πιέζει τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας να συμφωνήσει ένα πρόγραμμα δράσης που θα περιλαμβάνει ένα παγκόσμιο σχέδιο ανταλλαγής των εκπομπών του CO2 για τις αερογραμμές.

Η Διεθνής Αεροπορία και η Αερόπλοια δεν συμπεριλαμβάνονταν στο Πρωτόκολλο του Κιότο, αφού οι δύο διεθνείς οργανισμοί, ο ICAO και ο ΙΜΟ, εκπόνησαν δικά τους σχέδια για την κλιματική αλλαγή που απέτυχαν μετά από μια δεκαετία συζητήσεων.

Σχόλια