Ένα εμπορικό πλοίο ρυπαίνει περισσότερο από 50εκ. αυτοκίνητα

5
68

Περιβάλλον- Ενέργεια- Οικολογία.

container-ships-emit-50-million-carsΈνα εμπορικό πλοίο ρυπαίνει περισσότερο από 50εκ. αυτοκίνητα

Ένα πλοίο κοντέινερ μπορεί να εκπέμπει τόσους ρύπους όσους εκπέμπουν συνολικά 50 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Οι κυβερνήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο παίρνουν σκληρά μέτρα τα τελευταία χρόνια για τις εκπομπές καυσαερίων των αυτοκινήτων, προσπαθώντας να μειώσουν τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου.

Δυστυχώς ακόμα και αν όλα τα αυτοκίνητα του πλανήτη εξαφανιζόντουσαν από τους δρόμους, οι εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου θα μειώνονταν μόνο κατά 20%, όπως και οι άλλοι ρύποι.

Δεδομένου ότι το εμπόριο έχει διεθνοποιηθεί αρκετά  τις τελευταίες δεκαετίες, η περισσότερη βιομηχανοποίηση προέρχεται από τις χώρες «χαμηλού κόστους» στην Ασία, ιδιαίτερα από την Κίνα.

Τα αγαθά μεταφέρονται με μεγάλες αποστάσεις στους παγκόσμιους ωκεανούς, μέσω μεγάλων κοντέινερ πλοίων.

Υπάρχουν περίπου 90,000 κοντέινερ πλοία παγκοσμίως.

Μια νέα έρευνα δείχνει ότι οι εκπομπές που προέρχονται από το κάθε κοντέινερ πλοίο ισοδυναμούν με τις εκπομπές ρύπων 50 εκατομμυρίων αυτοκινήτων.

Δηλαδή τα 15 μεγαλύτερα πλοία μπορούν να εκπέμπουν συνολικά περισσότερους ρύπους από τα αυτοκίνητα ολόκληρου του πλανήτη. Μέρος του προβλήματος είναι τα καύσιμα που χρησιμοποιούν.

Το 70% των εκπομπών ρύπων της ναυτιλίας παράγονται μέσα στις 250 παράκτιες περιοχές.

Η αμερικάνικη κυβέρνηση έχει ανακοινώσει την πρόθεση της να επιβάλλει μια ζώνη χαμηλών εκπομπών 230 μιλίων γύρω από τις παράκτιες ακτές της.

Οι κυβερνήσεις πρέπει να πάρουν δραστικότερα μέτρα απέναντι στις εκπομπές ρύπων της ναυτιλίας σε σύγκριση γενικότερα με το τομέα των μεταφορών, αν θέλουν πραγματικά να πετύχουν μεγάλες μειώσεις στα επίπεδα των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου.

5 Σχόλια

  1. Διάβασα σε σχετικό σχόλιο (note) στο facebook (http://www.facebook.com/note.php?note_id=233170624548) για το παραπάνω άρθρο σας. Δεν ξέρω αν γνωρίζετε από διαδίκτυο, αλλά στο διαδίκτυο όταν κάποιος παρουσιάζει στο κοινό της ιστοσελίδας του ένα σοβαρό ή ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΟ ισχυρισμό, οφείλει να παραθέτει αποδείξεις, παραπομπές, συνδέσμους (links), ή οτιδήποτε άλλο βοηθάει τους αναγνώστες να κατανοήσουν και να δεχθούν την αξιοπιστία των απόψεων του.
    Αυτό που ισχυρίζεστε για την σχέση ρύπανσης μεταξύ των πλοίων containter και των αυτοκινήτων έχει πολύ μεγάλη σημασία αλλά ακούγεται υπερβολικό σε βαθμό παραπληροφόρησης. Δυστυχώς με την προχειρότητα που αντιμετωπίζετε το θέμα σας περνάτε ακριβώς ένα μήνυμα αναξιοπιστίας και παραπληροφόρησης.

    Σας παρακαλώ να δημοσιεύσετε την άποψη μου και να μου (μας) απαντήσετε εδώ ή και στο συγκεκριμένο θέμα-συζήτηση που άνοιξε στο facebook (βλ. παραπάνω link).

    • Αγαπητέ κ. Μπόμπολα,
      Προς απάντηση των ομολογουμένως δηκτικών, αν όχι αγενών, σχολίων σας τα εξής:

      Όσον αφορά το θέμα της πηγής της πληροφορίας αυτή είναι η βρετανική εφημερίδα Guardian. Παρακαλώ επισκεφθείτε τα παρακάτω link: http://www.guardian.co.uk/environment/2009/apr/09/shipping-pollution και http://www.guardian.co.uk/environment/2009/mar/31/noaa-pollution-florida-freighters-tankers-cruise-ships
      Mea culpa για την μη αναφορά της πηγής, υπήρξε παράλειψη.

      Όσον αφορά τον αμφιβόλου λογικής ευστάθειας μαθηματικό υπολογισμό στον οποίο επιδοθήκατε θα σας καλούσαμε να θεωρήσετε την ποιοτική διάσταση του θέματος και όχι την αυστηρά ποσοτική (εξού και η αμφιβολία μας περί της λογικής ευστάθειάς του). Και η ποιοτική διάσταση έχει να κάνει με την 2.000 φορές υψηλότερη περιεκτικότητα σε θείο των καυσίμων που καταναλώνουν τα πλοία σε σχέση με τα αυτοκίνητα.

      Σημειώστε πως το θέμα της ποιότητας και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των ναυτιλιακών καυσίμων έχει απασχολήσει και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:52005PC0212:EL:NOT

      Εκτιμούμε πως η ποιοτική διάσταση παραβλέπεται στον υπολογισμό σας. Ελπίζουμε όχι σκόπιμα. Ίσως θα μπορούσε να ενταχθεί σε μια πιο περίπλοκη εξίσωση, αλλά θεωρούμε ότι δεν είναι της παρούσης.

      Με εκτίμηση,
      Η συντακτική ομάδα του Econews.

  2. Για την ιστορία, μας λέτε ότι πλοίο container καίει 10.000.000 λίτρα το χιλιόμετρο!!! (δεδομένου ότι ένα αυτοκίνητο καίει 0,2 λίτρα καυσίμου το χιλιόμετρο επί 50.000.000 αυτοκίνητα).

  3. Το άρθρο αυτό σαφώς και είναι προϊόν ημιμάθειας και ουδεμία σχέση έχει ούτε με το περιβάλλον ούτε με τη Ναυτιλία. Πριν δημοσιεύετε ανοήτα μεταφραστικά κείμενα ( λύπάμαι) αλλά περί αυτού πρόκειται και πριν αναπαράγεται άκριτα και αβασάνιστα πληροφορίες που εν πολλοίς δεν ευσταθούν καλό θα είναι είτε ο Διευθυντής είτε ο Αρχισυντάκτης του περιοδικού που λογικά θα έπρεπε να είναι πολύ πιο έμπειροι να διασταυρώνουν τα στοιχεία και να βάζουν τις πηγές των πληροφοριλων τους. Στοιχειώδης δεοντολογία. Είναι βασική αρχή το «says who», όπως επίσης writte clear and clever και οχι smart

Comments are closed.