Απαγγέλθηκαν κατηγορίες για το ναυάγιο του «Prestige».

0
753
shipwreck

Κατηγορίες σε βάρος τριών Ελλήνων για το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «Prestige» απαγγέλθηκαν από τις ισπανικές δικαστικές Αρχές. Το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «Prestige»,  που έγινε στις 19 Νοεμβρίου 2002 στα ανοικτά της Κορμπουθιόν, προκάλεσε τεράστια θαλάσσια ρύπανση.

Ο Έλληνας πλοίαρχος, Αποστόλης Μαγκούρας, ο επικεφαλής μηχανικός, Νικόλαος Αργυρόπουλος, και ο ύπαρχος, Ειρηναίος Μαλότος, βαρύνονται με κατηγορίες σχετικά με τη ρύπανση του περιβάλλοντος.

Το ναυάγιο πραγματοποιήθηκε όταν το πετρελαιοφόρο, που είχε παρουσιάσει μηχανική αβαρία, δεν άντεξε τα κύματα και τη μεγάλη κακοκαιρία και κόπηκε στα δύο. Ο καπετάνιος επί έξι μέρες πάλευε με τα κύματα και σε συνεργασία με σωστικά συνεργεία, προσπαθούσε να σώσει το πλοίο. Από την άλλη πλευρά, οι αρχές της Ισπανίας δεν έδωσαν ποτέ άδεια πλεύσης του «Prestige» σε ασφαλές καταφύγιο.

Τελικά το πλοίο βυθίστηκε στις 19 Νοεμβρίου 2002 στα ανοικτά της Κορμπουθιόν και το φορτίο 50,000 τόνων πετρελαίου που υπήρχε στις δεξαμενές του μονοπύθμενου δεξαμενόπλοιου, διέφυγε στη θάλασσα προκαλώντας τεράστια ρύπανση.

Η υπόθεση έχει προκαλέσει αίσθηση στους ναυτιλιακούς κύκλους. Η ακριβής ημερομηνία της δίκης δεν έχει οριστεί ακόμη, ωστόσο ο πλοίαρχος παρέμεινε προσωρινά κρατούμενος επί 83 ημέρες.

Κατά τη διεξαγωγή της δίκης, θα τεθούν επί τάπητος όλα τα θέματα που αφορούν στις ευθύνες των εμπλεκομένων μερών στην ασφάλεια της ναυσιπλοίας. Εκτός από την ποινικοποίηση της ρύπανσης, το ναυάγιο οδήγησε την Ευρωπαική  Ένωση να επιταχύνει τις διαδικασίες ανακύκλωσης πλοίων και την απόσυρση των δεξαμενοπλοίων μονού πυθμένα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Σχόλια