Η Shell εμπνέει τους καλύτερους νέους μηχανικούς στη μεγαλύτερη μέχρι σήμερα πρόκληση για την προστασία του περιβάλλοντος

0
3
Οι εταιρείες μιλούν για το περιβάλλον

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ SHELL. Ο Ευρωπαϊκός Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell για το 2007 έχει ξεκινήσει και έχει συγκεντρώσει περισσότερες συμμετοχές από ποτέ. Πάνω από 250 ομάδες σπουδαστών από 20 χώρες, έχουν δηλώσει συμμετοχή και κατασκευάζουν ήδη τα οχήματα τους. Μεταξύ αυτών και έξι ελληνικές, συμμετοχή ρεκόρ για τη χώρα μας. Οι ομάδες αυτές συναγωνίζονται στο πλαίσιο της μοναδικής πρόκλησης της Shell για την κατασκευή ενός οχήματος ικανού να διανύσει τη μεγαλύτερη δυνατή απόσταση με την ελάχιστη κατανάλωση καυσίμου, καταρρίπτοντας τα προηγούμενα ρεκόρ. Ο Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell θα κορυφωθεί με την παρουσίαση των φουτουριστικών, φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων, με τα οποία οι καλύτεροι νέοι επιστήμονες και τεχνικοί θα διαγωνιστούν στην πίστα του Nogaro της νότιας Γαλλίας, στις 11-13 Μαΐου 2007. Οι Ελληνικές Συμμετοχές Η Ελλάδα, που συμμετέχει στον Μαραθώνιο Οικονομίας τα τελευταία τέσσερα χρόνια, θα εκπροσωπηθεί φέτος από έξι ομάδες. Νέοι και νέες 14-25 ετών, από το Αιγάλεω, την Πάτρα και τη Χίο θα βρεθούν στην πίστα του Nogaro απέναντι σε σπουδαστές με αντίστοιχα ενδιαφέροντα για να δοκιμάσουν τις δυνατότητες των οχημάτων τους. Το 2ο ΤΕΕ Αιγάλεω με το όχημα Πήγασος θα συμμετάσχει στο Μαραθώνιο για τέταρτη χρονιά, ενώ ακολουθεί το 2ο γυμνάσιο Χίου με τον «Σπονδοφόρο» με δύο συμμετοχές μέχρι σήμερα. Για πρώτη χρονιά, μαζί τους στο Nogaro θα βρίσκονται και οι ομάδες από το 2ο ΣΕΚ Αιγάλεω με το όχημα «Δρομέας», το 3ο Γυμνάσιο Πάτρας με το όχημα «Tycho Proto», το 4ο Γυμνάσιο Χίου με το «Pigasos» αλλά και το Πανεπιστήμιο Πάτρας με το όχημα «CaRoulides». Παράλληλα με τον αγώνα στην πίστα, οι ελληνικές ομάδες θα διαγωνιστούν και για άλλα έπαθλα που απονέμονται στο πλαίσιο του διαγωνισμού. Πιο συγκεκριμένα, το 2ο ΤΕΕ Αιγάλεω θα διεκδικήσει τα βραβεία Επικοινωνίας και Δραστηριοτήτων, ενώ το 2ο ΣΕΚ Αιγάλεω το Βραβείο Eco-Design, με ένα όχημα που εν μέρει βασίζεται σε ανακυκλωμένο χαρτί. Τέλος, το 3ο Γυμνάσιο Πάτρας διεκδικεί τα βραβεία Ασφάλειας και Σχεδιασμού, ενώ το Πανεπιστήμιο της Πάτρας το βραβείο Επικοινωνίας. Οι εκπρόσωποι μας, πάντως, δεν συμμετέχουν μόνο για να διεκδικήσουν βραβεία ή να καταρρίψουν τα ρεκόρ τους. Πρωταρχικό κίνητρο συμμετοχής τους ήταν ο προβληματισμός τους γύρω από τα περιβαλλοντικά ζητήματα και τους τρόπους με τους οποίους μπορεί ο καθένας να συμβάλλει στην επίλυση τους. Η εφαρμογή της θεωρίας στην πράξη, η γνωριμία με νέους που έχουν τα ίδια ενδιαφέροντα, η ανάπτυξη διασυνδέσεων με εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού, αποτέλεσαν επίσης βασικά κίνητρα συμμετοχής. Ακόμα, το γεγονός ότι ο Ευρωπαϊκός Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell αποτελεί μια ευκαιρία για τους σπουδαστές και φοιτητές να δοκιμάσουν τους εαυτούς τους απέναντι σε άλλες ομάδες, ακολουθώντας αυστηρά διεθνή standards, προκάλεσαν το ενδιαφέρον τόσο των σπουδαστών όσο και των καθηγητών τους, ώστε να συμμετέχουν στη διοργάνωση. Ο Ευρωπαϊκός Μαραθώνιος Οικονομίας 2007 της Shell υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ο ευρωπαϊκός Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell τελεί υπό την αιγίδα του αρμόδιου για την επιστήμη και την έρευνα επιτρόπου της Ευρωπαϊκής Ένωσης Janez Potočnik, ο οποίος δήλωσε μεταξύ άλλων: «Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος, που συμμετέχω από την πλευρά μου στο Μαραθώνιο Οικονομίας 2007 της Shell. Πρόκειται για μια διοργάνωση, που αποτελεί την επιτομή της προσέγγισής μας για την επιστήμη και την έρευνα στον εικοστό πρώτο αιώνα». «Με το Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell, σίγουρα δείχνουμε το πιο λαμπερό πρόσωπο της επιστήμης! Εύχομαι σε όλους τους συμμετέχοντες κάθε επιτυχία με τα έργα τους και ανυπομονώ να δω ποιες λαμπρές ιδέες θα γεννηθούν το 2007», συμπλήρωσε. Το σημερινό ρεκόρ του ευρωπαϊκού Μαραθώνιου Οικονομίας της Shell για όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης κατέχει από το 2004 η ομάδα του Lycée La Joliverie (Γαλλία), έχοντας διανύσει 3.410 km με το ισοδύναμο ενός λίτρου καυσίμου. Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το ρεκόρ για τα υδρογονοκίνητα οχήματα, αφού το 2005, το όχημα της ελβετικής ομάδας ETH Zurich διένυσε 3.836 km καταναλώνοντας επίσης το ισοδύναμο ενός λίτρου καυσίμου. Οι ομάδες μας, κάνοντας σημαντικά βήματα προόδου κάθε χρόνο, φιλοδοξούν φέτος να ξεπεράσουν το ελληνικό ρεκόρ των 405χλμ/λίτρο που κατάφερε το 2006 η ομάδα του Αιγάλεω. Ιδιαίτερη έμφαση επίσης δίνεται πλέον από τους διαγωνιζόμενους στην κίνηση μέσα στην πόλη και στον τρόπο επίλυσης των προβλημάτων, που αυτή δημιουργεί. Το τελευταίο μπορεί εύκολα να γίνει αντιληπτό, αν παρατηρηθεί η αύξηση κατά 60% του αριθμού συμμετοχών στην κατηγορία Urban Concept (από τις 26 το 2006, στις 42 για το 2007), που περιλαμβάνει οχήματα, κατάλληλα για κανονική χρήση στο δρόμο. Επιπλέον, μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στη χρήση εναλλακτικών μορφών ενέργειας, αφού, παρά την κυριαρχία της βενζίνης, 21 ομάδες θα βασιστούν στο ντίζελ, 18 στο υγραέριο (LPG) ενώ 67 ομάδες θα χρησιμοποιήσουν νέες, εναλλακτικές μορφές ενέργειας, όπως το υδρογόνο, τα βιοκαύσιμα ή η ηλιακή ενέργεια. Αξίζει να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά το 2007, ο Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell αποκτά παγκόσμιο χαρακτήρα και έτσι μια ξεχωριστή αντίστοιχη διοργάνωση θα διεξαχθεί φέτος για διαγωνιζόμενους από τις Η.Π.Α., στην πίστα αγώνων της California , στη Fontana, από τις 12 έως τις 15 Απριλίου.

Σχόλια