Η θέση του ΤΕΕ για την εισαγωγή της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

0
8
Αέριες εκπομπές

Το ΤΕΕ, παίρνοντας υπόψη την εισήγηση της Μόνιμης Επιτροπής Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης του Επιμελητηρίου, καταθέτει τις εξής παρατηρήσεις και θέσεις σχετικά με το θέμα της πετρελαιοκίνησης των ΙΧ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη:
1. Το Λεκανοπέδιο της Αττικής, όπως και η Θεσσαλονίκη, είναι ιδιαίτερα επιβαρημένα από αιωρούμενα σωματίδια και αζωτοξείδια, γεγονός που επισημαίνει, άλλωστε, για πολλοστή φορά, η σχετική έκθεση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος.
2. Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός – και αποδεικνύεται από μελέτες – ότι τα ήδη κυκλοφορούντα πετρελαιοκίνητα οχήματα έχουν σημαντικό μερίδιο της παραγόμενης σωματιδιακής ρύπανσης, καθώς δεν διαθέτουν παγίδες κατακράτησης αιωρούμενων σωματιδίων.
3. Η νοθεία των καυσίμων – και ιδίως του πετρελαίου – παραμένει, καθώς οι προσπάθειες της πολιτείας να την πατάξει δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η πετρελαιοκίνηση θα αποτελούσε τη χαριστική βολή στην ήδη βεβαρημένη κατάσταση.
4. Το σύστημα παγίδων για τα σωματίδια, αυτή τη στιγμή είναι υποχρεωτικό για τα αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρα βάρους πάνω από 1,9 τόνων. Δεν προβλέπεται γι’ αυτά με μικρότερο βάρος. Αυτό το μέτρο θα ισχύσει πανευρωπαϊκά από το 2010 και μετά.

Με δεδομένα όλα τα προηγούμενα η απάντηση στο ερώτημα αν συμφωνεί το ΤΕΕ με την άμεση εισαγωγή της πετρελαιοκίνησης στην Αττική και Θεσσαλονίκη, δεν μπορεί να είναι παρά αρνητική.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να αφορίσουμε τη συγκεκριμένη τεχνολογία, η οποία, όμως, πρέπει να τονίσουμε ότι για να λειτουργήσει χωρίς να επιδεινώσει την κατάσταση της ποιότητας της ατμόσφαιρας, προϋποθέτει:
· Καθαρά καύσιμα και ριζική πάταξη της νοθείας.
· Υποχρεωτικά συστήματα κατακράτησης σωματιδίων (παγίδες).
· Απαγόρευση της εισαγωγής μεταχειρισμένων πετρελαιοκινήτων, που δεν πληρούν τις προδιαγραφές της προαναφερόμενης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
· Αξιόπιστους μηχανισμούς ελέγχου.

Όλα αυτά, βέβαια, απαιτούν ακόμη πολύ χρόνο και προσπάθεια.

Σχόλια